مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید راه آزادی جزایر سه گانه خلیج فارس،سروان رضا سوزنچی کاشانی در مشهد برگزار شد.
کد خبر: ۵۳۲۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳ 02 December 2017
به گزارش تابناک رضوی؛ مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید راه آزادی جزایر سه گانه خلیج فارس،سروان رضا سوزنچی کاشانی در مشهد با حضور همسر، دختر و خواهران آن شهید راه وطن برگزارشد، در این راستا رضا سلیمان نوری ،رئیس هیات مدیره انجمن توسعه گردشگری چهارباغ با ذکر سوابق شهید سروان سوزنچی گفت:خون های به ناحق ریخته این شهید بزرگوار و دو نیروی همراهش یعنی و مهناوی یکم حبیب الله کهریری و ناوی آیت الله خانی بر خاک تنب بزرگ در سال 1350 ،گواهی بر حقانیت حاکمیت ایران بر این جزایر است که تاکنون به درستی بدان پرداخته نشده است.

وی افزود: فرزندان دلاور و فداکار بسیاری در طی اعصار گذشته از خاک پاک خراسان برخواسته و یا مهمترین دوره زندگی خود را در آن سپری کرده اند که نام ایشان در دفتر اعتلا و حفاظت از جایگاه ایران زمین می درخشد اما آن گونه که باید و شاید بدان ها پرداخته نشده است.

سلیمان نوری ادامه داد: یکی از غریب ترین این مردان بزرگ سروان رضا سوزنچی کاشانی است و به همین مناسبت انجمن توسعه گردشگری چهارباغ برخود لازم دید تا  با اجرای برنامه ای هرچند کوچک جایگاه این کشته والامقام راه حفاظت از تمامیت ارضی کشور را به مسئولان یادآور شود، باشد که ایشان نیز در راه معرفی این سرباز راه وطن و سایر افرادی که در راه حفاظت از خاک پاک ایران اسلامی جان خود را فدا کردند، تلاش بیشتری داشته باشند.

وی افزود: البته سروان سوزنچی تنها فدایی کمتر شناخته شده حفظ تمامین ارضی کشور نیست بلکه حداقل دو شخصیت بزرگ نظامی دیگر مرتبط با خراسان هم هستند که وضعیت وی را دارند.

رئیس هیات مدیره انجمن توسعه گردشگری چهارباغ ادامه داد: کلنل محمدتقی خان پسیان ،نخستین خلبان ایران و فرمانده ژاندارمری خراسان در ابتدای قرن جاری و گروهبان علی اصغر شریعت رضوی برادر همسر دکتر علی شریعتی که به طوفان معروف بود، دیگر نظامیان فدا شده در راه حفظ تمامیت ارضی ایران هستند که  به درستی برای جامعه ایران و حداقل مردم خراسان شناخته نشده اند.

وی افزود: با توجه به آنچه پیش از این عنوان شد، انجمن توسعه گردشگری چهارباغ در صدد است تا با تهیه نامه ای رسمی خطاب به شورای اسلامی شهر مشهد درخواست مزین کردن  خیابان یا میدانی را به نام هر کدام از این فداییان راه حفاظت از کیان ایران زمین ارائه دهد، باشد که این مهم مورد توجه اعضای شورا قرار گرفته و بدین گونه اندکی جبران مافات شود.

خانم سینه چی،همسر شهید سوزنتچی هم با تقدیر از برگزاری این مراسم گفت: شهید سوزنچی بسیار مقید در اجرای فرایض دینی بود و در همه حال نماز را ترک نمی کرد.

وی با اظهار تاسف از اینکه  در طول سال های گذشته  به درستی به این کشته والامقام حفاظت از میهن پرداخته نشده خواستار حفظ شان و جایگاه وی شد.

یگانه دختر سروان سوزنچی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه پس از شهادت پدر به دنیا آمده ،گفت: متاسفانه من هیچ گاه پدر را ندیده ام و آنچه از وی می دانم همان مسایلی است که دیگران برایم بازگو کرده اند. 

یکی از خواهران سروان سوزنچی هم با اشاره به مدفون بودن سروان سوزنچی در داخل حرم مطهر رضوی گفت: از مسئولان درخواست دارم تا مکان مزار ایشان را هم به مانند مزار بسیاری از شخصیت ها که طی سال های اخیر با استفاده از دیوار نوشت مشخص شده برای مردم علامت گذاری کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار