استاندار کرمان گفت: از وزیر ارتباطات گلایه شدید داریم چرا که امروز در مسیرهای کرمان-سیرجان، کرمان- بافت، کرمان- راور با مشکل قطع ارتباط مخابراتی مواجه بودیم.
کد خبر: ۵۳۲۴۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹ 02 December 2017
علیرضا رزم حسینی جمعه شب در جلسه مشترک ستاد بحران و شورای تامین استان کرمان پیرامون جمع بندی اقدامات صورت گرفته در خصوص زلزله صبح امروز هجدک، اظهار کرد: مدیران ستاد بحران در محل حضور پیدا کردند و ستاد بحران بلافاصله تشکیل شد و خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشت.

وی با اشاره به اینکه آمادگی دستگاه های اجرایی در استان زلزله خیز کرمان ضروری است، گفت: باید یک سری تمهدیدات را بیاندیشیم و دستورالعمل هایی به دستگاه اجرایی داده شود که همه مسئولان یا جانشینان آنها به طور کشیک در ستاد بحران حضور داشته باشند.

وی افزود: خوشبختانه دقایق اول وزیر کشور و ستاد بحران کشور پیگیری لازم در خصوص زلزله امروز صبح هجدک را انجام داد و جهانگیری معاون اول رئیس جمهور هم از روسیه تماس گرفت و آمادگی خود را برای بسیج امکانات اعلام کرد.

رزم حسینی با بیان اینکه فرمانده بسیج و سپاه کشور هم آمادگی خود را در این زمینه اعلام کردند، عنوان کرد: سپاه و بسیج در تامین امینت منطقه موثر بوده است و مردم احساس کردند که مسئولان با هم هستند.

استانداری کرمان بر آمادگی  فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء برای اسکان موقت تاکید کرد و گفت: باید همه نهادها و دستگاه ها از جمله دانشگاه ها، زندان ها و... خسارت های ایجاد شده را برآورد کنند و کتبا اعلام کنند تا رسما به ستاد بحران کشور اعلام شود.

وی عنوان کرد: همه در تعجب بودند که زلزله ۶.۱ ریشتر استان کرمان تلفاتی نداشت و در بعضی از ساختمان های که مقاوم سازی شده بود حتی یک ترک هم ایجاد نشده است.

رزم حسینی با اشاره به اینکه تلفات ایجاد شده در زلزله زرند مربوط به خانه های قدیمی بوده است، عنوان کرد: خانه های قدیمی در زرند محل زندگی افاغنه بود که باعث ایجاد تلفات و تخریب شد.

استاندار کرمان ادامه داد: فرمانداران  موظفند خانه به خانه  بررسی کنند و خانه های قدیمی تخریب و آوار برداری شود، وقتی در یک منطقه بازسازی صورت گرفته نگهداری خانه های قدیمی الزامی نیست.

وی با تاکید به اینکه تسهیلات خوبی دولت پیشبینی کرده است، تصریح کرد: همه استان ها اعلام آمادگی کردند و کمک های خود را  به استان ارسال کردند.

استاندار کرمان افزود: در بازدید عمرانی از مناطق زلزله زده برخی  دستگاه ها مخصوصا کشاورزی که مشکل قنوات و آب دارند باید در منطقه حضور نداشتند.

وی با اشاره به اینکه همه وزرا قبول کردند بازسازی مناطق زلزله زده و به خصوص  قنوات شروع شود، گفت: از وزیر ارتباطات گلایه شدید داریم، در مسیر کرمان-سیرجان، کرمان- بافت، کرمان- راور با مشکل قطع مخابرات داریم.

وی ادامه داد: کرمان استانی حادثه خیز است و ۹۶ مورد پس لرزه امروز در هجدک به ثبت رسید که به گفته سازمان ژئوفیزیک این امار طبیعی و معقول است.

استاندار کرمان گفت: اجرای مانورها برای عموم مردم و دستگاها باید مستمر اجرا شود. در شبکه های مجازی عکس ها و شایعه هاتی منتشر شد که توسط دادستان به خوبی بررسی شد.

وی با اشاره به افتادن بتون از جرثقیل در یکی از خیابان های کرمان و خطرآفرینی برای عموم مردم عنوان کرد: کارگاه ها باید پیش‌بینی لازم و استاندارسازی انجام شود.

رزم حسینی با اشاره به لزوم بازسازی هزار و ۵۰۰ منزل مسکونی در منطقه هجدک راور یادآور شد: کار بازسازی از فردا آغاز خواهد شد و کمپ های مربوط حلال احمر چادر به ساکنان خانه هایی که خراب شده توزیع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار