مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: شاخص کیفیت هوای کلانشهر مشهد امروز دهم آذر ماه در وضعیت هشدار قرار دارد.
کد خبر: ۵۳۲۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱ 01 December 2017
به گزارش تابناک : حمید صالحی روز جمعه افزود: بر اساس گزارش ایستگاههای سنجش آلودگی میانگین شاخص کلی کیفیت هوای صبح امروز مشهد با ۱۱۶ پی.اس.آی در وضعیت هشدار است.

وی ادام داد: مقایسه غلظت آلاینده ها حاکی از آن است که بر غلظت تمام آلاینده ها در هوای این شهر نسبت به دیروز افزوده شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: ایستگاههای شهید کریمی با ۱۴۹، خیام شمالی با ۱۴۸، سرافرازان با ۱۲۶، امامیه با ۱۲۰، شهید آوینی با ۱۱۷، الهیه با ۱۱۳، شهید مفتح با ۱۱۲، سمزقند با ۱۰۸، حرم مطهر و چمن هر یک با ۱۰۶ پی.اس.آی آلوده ترین مناطق مشهد برای گروههای حساس هستند.

وی افزود: استفاده شهروندان از ناوگان حمل و نقل عمومی و پرهیز از بکارگرفتن خودروهای شخصی موجب بهبود وضعیت هوا خواهد شد. بیماران قلبی و تنفسی، کودکان، زنان باردار و سایر گروههای آسیب پذیر تا حد امکان از حضور در مناطق آلوده خودداری کنند.

کلانشهر مشهد آبان ماه امسال ۱۵ روز و از ابتدای آذر جاری سه روز هوای آلوده داشته است. روزانه تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو در کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد رفت و آمد دارد.

شاخص کلی کیفیت هوا در محدوده ۱۰۱ تا ۱۵۰ پی.اس.آی بیانگر وضعیت هشدار برای افراد حساس و کودکان، بین ۱۵۱ تا ۲۰۰ پی.اس.آی هشدار برای همه سنین، بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ پی.اس.آی حالت اضطرار است و آلودگی بیشتر از ۳۰۰ پی.اس.آی نیز وضعیت بحرانی را نشان می دهد.





منبع : پارسینه 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار