مدیر کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی خبر داد: سال آینده ساختمان کتابخانه عمومی مشهد پس از بیش از 22 سال به بهره‌برداری خواهد رسید.
کد خبر: ۵۲۷۷۴۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۶ 21 November 2017
به گزارش تابناک رضوی؛ سید سعید سرابی امروز در مراسم بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار در مشهد به پروژه نیمه تمام ساختمان کتابخانه عمومی مشهد اشاره و ضمن ناامید کننده بودن روند بهره برداری این ساختمان، گفت: احداث ساختمان از سال 74 آغاز شد و با تدبیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری نهاد کتابخانه ها، استانداری خراسان رضوی و شهرداری مشهد سال آینده انجام می شود.

 وی به اقدامات مثبت انجام شده در عرصه کتاب و کتابخوانی در حاشیه شهر مشهد اشاره و تصریح کرد: پویش ملی کتابگردی دوم آذر ماه همزمان با سراسر کشور در استان راه اندازی می شود.

مدیر کل ارشاد خراسان رضوی با اعلام این خبر که نمایشگاه بین المللی ناشران جهان اسلام نیز 9 تا 16 آذر ماه در مشهد برگزار می شود، خاطرنشان کرد:بخش «مشهد، پایتخت فرهنگی جهان اسلام» از بخشهای ویژه این نمایشگاه است.

 ثبت یک میلیون و 600 هزار مراجعه به کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی

 در ادامه این مراسم حسین اکبری، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی گفت: طی یکسال گذشته یک میلیون و 600 هزار مراجعه به کتابخانه های عمومی استان ثبت شده است.

 وی افزود: 400 نشست کتابخوان مدرسه ای و تخصصی با معرفی دو هزار عنوان کتاب نیز طی یکسال گذشته توسط کتابداران استان برگزار شده است.

 مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی بیان کرد: در خراسان رضوی 200 کتابخانه عمومی در قالب کتابخانه نهادی یا مشارکتی وجود دارد که از این تعداد 110 کتابخانه عمومی، نهادی هستند و باقی کتابخانه ها به صورت مشارکتی با جلب مشارکت اشخاص حقیقی یا حقوقی ایجاد شده اند.

اکبری یادآور شد: بازدید از مناطق زلزله زده استان و جدیت در تاسیس بخش های ویژه کودک در کتابخانه های عمومی با اولویت مناطق محروم از دیگر فعالیتهای کتابداران در یکسال گذشته است.
منبع: صبح توس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار