درختان بلوط جنگل‌های زاگرس در کامفیروز جنوبی با ساخت سایت دفن زباله از مرگ نجات می‌یابند.
کد خبر: ۵۲۷۲۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۹ 20 November 2017
تابناک فارس به نقل از صداو سیما: استان فارس با دو میلیون و دویست هزار هکتار جنگل، ۱۸ درصد از جنگل‌های کشور و رتبه نخست را از نظر میزان سطح جنگل‌ها دارا است.
مناطق جنگلی استان فارس در سال‌های اخیر با عوامل تخریب و تهدید کننده‌ای روبرو شده است.
سوزاندن و دفن غیراصولی زباله یکی از این عوامل تهدید به شمار می‌رود.
جوکار شهردار بخش کامفیروز جنوبی شهرستان مرودشت می‌گوید: بیش از ۱۰ سال است که روزانه حدود ۱۵ تن زباله‌ی ۲۰ روستای کامفیروز جنوبی در دل جنگل‌های زاگرس به صورت غیراصولی دفن و یا سوزانده می‌شود.
وی تاکید می‌کند: دود این زباله‌ها علاوه بر آلودگی محیط زیست به درختان بلوط جنگل‌های زاگرس نیز آسیب زده است.
زارع از اهالی این منطقه می‌گوید: سوزاندن زباله‌ها موجب نابودی درخت‌های بلوط، آلودگی هوای منطقه و به خطر انداختن سلامتی اهالی منطقه شده است.
ایزدی رئیس سابق شورای شهر کامفیروز می‌گوید: پارسال قطعه زمینی خارج از جنگل برای سایت دفن زباله جانمایی کردیم، ولی دستگاه‌های مربوطه مجوز ساخت را به دلایل مختلف صادر نمی‌کردند.
جوکار شهردار کامفیروز می‌گوید: برای نجات جان درختان بلوط بیش از یکسال طول کشید تا توانستیم طرح توجیهی ساخت سایت دفن زباله کامفیروز جنوبی را در کارگروه محیط زیست استان به تصویب برسانیم.
وی با بیان اینکه با جذب حدود ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار و به کارگیری ماشین آلات شهرداری ، ساخت این سایت آغاز شده است، تصریح می‌کند: با ساخت سایت دفن زباله بخش عمده‌ای از درختان بلوط پهنه ۷۵ هزار هکتاری جنگل‌های زاگرس در این منطقه نفس راحتی از دود و آلودگی خواهند کشید.
شکوهی عضو شورای شهر کامفیروز می‌گوید: با ساخت این سایت مکانیزه، هیچ مشکل بهداشتی و زیست محیطی اهالی روستا‌های این منطقه را تهدید نمی‌کند.
حدادی رئیس شورای شهر کامفیروز، زمان بهره برداری از سایت دفن زباله را کمتر از یکسال دیگر اعلام می‌کند و می‌گوید: با بهره برداری از این طرح سالانه حدود هزار تن کود کمپوست از زباله‌ها تولید می‌شود.













اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار