مطالبات گندم کاران خراسان رضوی با پرداخت مبلغ 5110 میلیارد ریال، به طور کامل پرداخت شده است.
کد خبر: ۵۲۶۳۱۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹ 18 November 2017



















به گزارش تابناک رضوی؛ حمیدرضا نوری، مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 5  گفت: در سال جاری بالغ بر 391 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خراسان رضوی در غالب 47 هزار 669 محموله خریداری و ذخیره سازی شده است.
 
وی با اشاره به قیمت پایه 13 هزار ریالی  خرید گندم در سال جاری اضافه کرد : به دنبال تخصیص اعتبار لازم در راستای پرداخت مطالبات گندم کاران، 5110 میلیارد ریال به حساب ایشان واریز و کلیه مطالبات کشاورزان استان پرداخت شده است.

نوری در خصوص مکانیزم خرید تضمینی گندم و محصولات کشاورزی در استان گفت : با توجه به لزوم تسریع در خدمت رسانی به گندم کاران استان در سال جاری 53 مرکز و کمیسیون خرید در سطح سیلوهای دولتی، خصوصی و کارخانجات آردسازی به عنوان مراکز و کمیسیون های خرید و انبارهای تعاون روستایی به عنوان مباشرین خرید تضمینی پیش بینی شد.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 5 عنوان کرد: با همت بخش خصوصی و بهره برداری از ظرفیت انباری سازمان تعاون روستایی در سال جاری بالغ بر 71 درصد از خرید توسط مراکز وکمیسیون های خرید بخش دولتی و 29 درصد آن توسط مباشرین صورت گرفته است.

وی افزود: در سال جاری 7 سیلوی دولتی، 7 سیلوی بخش خصوصی، 8 کارخانه آرد و 31 مرکز و انبار تعاون روستایی به عنوان مباشر وظیفه خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان را عهده دار بوده اند.

نوری بیشترین خرید استان را در شهرستان تربت جام عنوان کرد و اضافه کرد: شهرستان های تربت جام با 63 هزار تن، مشهد با 45 هزار تن و چناران با 44 هزار تن بیشترین خرید گندم استان را به خود اختصاص داده اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار