رئیس انجمن صنفی کارفرمایی شرکت‌ها و دفاتر خدمات زیارتی، جهانگردی و هوایی استان اصفهان از افزایش حدود ۳۰ درصدی قیمت بلیت پروازهای مسیر اصفهان به مشهد مقدس در ایام شهادت امام رضا (ع) خبر داد.
کد خبر: ۵۲۶۲۴۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶ 18 November 2017
به گزارش تابناک : ابراهیم توکلی قیمت پروازهای هواپیمایی رفت و برگشت اصفهان- مشهد را در ایام غیر از مناسبت‌‌های خاص 376 هزار تومان اعلام کرد و گفت: در حال حاضر نرخ بلیت پروازهای رفت و برگشت مسیر اصفهان به مشهد مقدس با احتساب در حدود 30 درصد افزایش تا مرز 550 تا 600 تومان رسیده است.
وی افزود: هرساله در آستانه شهادت امام رضا(ع) شاهد حضور خیل عظیمی از زائران و شیفتگان علی ابن موسی‌الرضا(ع) در مشهد مقدس هستیم، اما در این میان مشکل دیرینه‌ای که وجود دارد، متاسفانه در همین ایام، شاهد افزایش نرخ بلیت‌های پرواز به مشهد در استان‌ها هستیم. 
رئیس انجمن صنفی کارفرمایی شرکت‌ها و دفاتر خدمات زیارتی، جهانگردی و هوایی استان اصفهان پیرامون اینکه طی سال گذشته به دلیل درصد پایین میزان هواپیما در کشور وزیر راه و شهرسازی نرخ هواپیمایی را شناور اعلام کرد، گفت: با آزادسازی نرخ‌ها مسئولان مربوطه اعلام کردند که نرخ بلیت پروازهای هواپیمایی تا 20 درصد بالای قیمت‌های مصوب باید نوسان داشته باشد، اما اکنون نرخ‌ها رها شده و عده‌ای با هر قیمتی البته بیشتر در ایام و مناسبت‌های خاص بلیت‌های پرواز را می‌فروشند.

وی درباره اینکه آژانس‌های هواپیمایی معتقدند که عرضه و تقاضا باید نرخ‌ها را تعیین کند، اظهار داشت: این خدمات مسافربری می‌گویند با افزایش عرضه و تقاضا باید نرخ‌ها پروازهای هواپیمایی سیر صعودی داشته باشد و با نبود مشتری قیمت‌ها کاهش یابد تا با عدم تضرر آژانس‌ها، تعادل بازار هم حفظ شود.

عرضه و تقاضا تعیین کننده نهایی نرخ‌های پروازهای هواپیمایی

توکلی با تاکید بر اینکه با آزادسازی نرخ‌ پروازهای هواپیمایی اکنون عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت‌های بلیت مسیرهای پروازی است، افزود: چنانچه خریداری نباشد آژانس‌ها هم نرخ‌ها را کاهش می‌دهند، اما با افزایش تقاضا عده‌ای با سوءاستفاده از شرایط بازار قیمت‌ها را تا جایی که کشش داشته باشد، در حد بالایی می‌فروشند.

وی پیرامون اینکه اکنون در آستانه شهادت امام رضا(ع) قیمت‌ بلیت پروازهای مسیر اصفهان- مشهد نسبت به دیگر استان‌ها محسوس بوده و در حد بالایی عرضه نشده است، گفت: نرخ مصوب بلیت رفت و برگشت اصفهان به مشهد مقدس 376 هزار تومان است و هر چه بالای این بهاء فروش برود از آزادسازی قیمت‌ها استفاده می‌کنند، چنانچه بازار عرضه و تقاضا کشش داشته باشد نرخ‌های آن بالاتر هم می‌رود.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی شرکت‌ها و دفاتر خدمات زیارتی، جهانگردی و هوایی استان اصفهان با اشاره به افزایش 30 درصدی قیمت بلیت برخی از پروازهای هواپیمایی در مسیر اصفهان به مشهد مقدس، اظهار داشت: نرخ‌های هواپیمایی همانند شرکت‌های ماهان، ایران‌ایر، آسمان که برنامه‌ای است در ایام و مناسبت‌های خاص در حد بسیار بالایی افزایش نمی‌یابد، این شرکت‌ها براساس مصوب آزادسازی، نرخ‌های خود را 20 درصد بالا می‌بردند و اکنون از 20 روز گذشته قیمت مسیر پروازها را اعلام کرده‌اند.

وی افزایش ناگهانی قیمت بلیت‌ برخی مسیرهای پروازی را مصادف با مناسبت‌های خاص به ضرر متقاضیان دانست و بیان کرد: در چنین ایامی با حضور جمعیت عظیم برای برپا داشتن عزاداری امام رضا(ع) قیمت‌ها باید با ارزانترین نرخ‌ها ممکن در اختیار زائران قرار گیرد، اما متاسفانه عده‌ای سودجو از احساسات مذهبی مردم سوءاستفاده کرده و با هر قیمتی بلیت‌ها را به مسافران عرضه می‌کنند.

به گفته توکلی نرخ بلیت پروازهای مسیر رفت و برگشت اصفهان- مشهد مقدس در پیک‌های عادی 376 هزار تومان است، اما در ایام و مناسبت‌های خاص با افزایش تقاضا، توسط عده‌ای سودجو تا بهای 700 هزار تومان هم عرضه می‌شود.

وی افزود: از متقاضیان و خریداران بلیت تمام مسیرهای پروازی از جمله اصفهان- مشهد تقاضا داریم که از مراکز آزاد بلیت‌های خود را تهیه نکند، زیرا در این مراکز واسطه‌ها با حق کمیسیون‌های خود قیمت‌ها را بالاتر برده و خدمات‌رسانی بسیار ضعیف دارند، بلکه بلیت خود را از دفاتر مجاز با مجوز هواپیمایی خریداری کنند تا اگر با مشکلی مواجه شدند به راحتی در این دفاتر شکایات آنها رسیدگی شود.





منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار