سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده رضوی گفت: 136 هزار و 814 زائر پیاده در قالب 684 کاروان تا پایان وقت 25 آبان ماه از طریق 6 محور جاده ای به مشهدالرضا وارد شده اند.
کد خبر: ۵۲۵۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۱ 17 November 2017
به گزارش تابناک : حسین رضایی سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده رضوی  گفت: از این تعداد 53 هزار و 120 نفر از طریق محور قوچان، 40 هزار 300 نفر از جاده نیشابور، هشت هزار و 370 نفر از محور تربت حیدریه و بقیه از سایر جاده ها به مشهد وارد شده اند.

وی گفت: علاوه بر این جمعیت تا شب گذشته 65 هزار نفر در طول محورهای جاده ای استان در حرکت بودند که امروز این رقم به 85 هزار نفر رسیده است.

 سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده رضوی عنوان کرد: کاروان سه هزار نفره بانوان نیشابوری و نیز یک هزار و 500 نفر از دانشجویان کشور هم با پای پیاده در مسیر ملک آباد - مشهد در حرکت هستند.

رضایی اظهار کرد: 275 ایستگاه صلواتی در طول مسیرها به این زائران خدمت رسانی می کنند ضمن آنکه بسیاری از مردم طی هماهنگی های انجام شده با خودروهای شخصی و اهدای نذور خود اقدام به پذیرایی از این زائران می کنند.

وی گفت: در این میان از کل زائران پیاده ای که تاکنون به مشهد الرضا (ع) وارد شده اند بیش از 72 هزار نفر در محل های اسکان تدارک دیده شده اقامت یافته اند.

 سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده رضوی افزود: هیچ مشکل و محدودیتی برای اسکان زائران و کاروان های پیاده ای که در مشهد محل اقامت ندارند، وجود ندارد و ظرفیتی 110 هزار نفری برای آنان در مشهد فراهم شده است.

رضایی گفت: نیروهای جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده هم در طول جاده ها حضور دارند و جمعیتی که از قبل هماهنگی لازم را در این زمینه نکرده اند هم شناسایی و در مشهد اسکان داده می شوند.

وی تصریح کرد: در این میان برخی از شهروندان هم آمادگی خود را برای اسکان زائران پیاده در منازل خود اعلام کرده اند. 
برآورد می شود دردهه آخر ماه صفر تا روز شهادت امام رضا (ع) 320 هزار زائر پیاده به مشهد الرضا (ع) وارد شوند.

این رقم در سال گذشته 270 هزار نفر بود.







منبع : باشگاه خبرنگاران 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار