با این رژیم غذایی در عرض 30 روز شاهد آب شدن چربی‌ های شکمتان باشید.
کد خبر: ۵۲۵۹۰۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۴ 17 November 2017

به گزارش تابناک : چربی‌ های اضافی مشکل همیشگی و آزار‌ دهنده ی کسانی است که روز به‌ روز تحرکشان کمتر، رژیم غذایی‌ شان ناسالم‌ تر و وزنشان  بیشتر می‌شود.

در چنین شرایطی همه به دنبال امتحان راه‌ های مختلف برای لاغر شدن هستند تا کمی از چربی های بدنشان کم شود، غافل از اینکه ساده‌ ترین و مؤثر ترین شیوه کاهش وزن و لاغری تغییر در سیستم سوخت‌ و ساز بدن است که با اضافه کردن چند خوراکی ساده به رژیم غذایی و داشتن رژیم لاغری سالم محقق می‌شود.

اگر شما هم جزو افرادی هستید که وجود چربی‌ های اضافی آزار تان می‌دهد این مواد غذایی را در برنامه ی غذایی خود قرار دهید. در ادامه با رژیم غذایی سالم و چربی سوز آشنا خواهید شد:

رژیم غذایی


زنجبیل

یکی از ترکیبات اصلی زنجبیل کپسایسین است، ماده‌ای که نه‌ تنها اشتها را کاهش می‌دهد بلکه به هضم غذا هم کمک می‌کند و سوخت‌ و ساز بدن را هم افزایش می‌دهد. کافی است برشی از این گیاه دارویی آرام‌ بخش را به چای و کیک اضافه کنید و از خواص بی‌ نظیر آن بهره مند شوید.

بادام

کالری پایین بادام نقش مؤثری در کاهش وزن دارد، تحقیقات انجام‌ شده روی این مغز جادویی نشان داده است که چربی موجود در بادام علاوه بر اینکه میزان انسولین خون را تنظیم می‌کند  موجب افزایش احساس سیری می‌شود و بدین‌ وسیله حجم غذای مصرفی را در طول روز کاهش داده و به کاهش وزن کمک خواهد کرد.

آووکادو

اگرچه این میوه سبز خامه‌ ای سرشار از چربی است؛ ولی نمی‌ توان از فیبر، ویتامین‌ ها و مواد معدنی موجود در آن چشم‌ پوشی کرد. مهم‌ تر از همه این موارد، بیشتر کالری‌ های موجود در آووکادو از دسته چربی‌ ها ی اشباع‌ نشده هستند که به سوخت‌ و ساز  بهتر بدن کمک قابل‌ توجهی می‌کنند.

روغن‌ زیتون

خوردن روغن برای کاهش وزن؟ شاید قدری دور از ذهن به نظر برسد؛ اما چربی‌های اشباع‌ نشده‌ای مانند روغن‌ زیتون می‌توانند در کاهش وزن و داشتن رژیم لاغری کم کالری تر و در عین حال سالم نقش داشته باشند. البته شما در شرایطی شاهد تأثیرات مثبت این خوراکی‌ها خواهید بود که مصرف دیگر انواع چربی مثل کره و خامه را کاهش دهید و روغن‌ زیتون را به مقداری مشخص استفاده کنید.

فلفل‌ های تند

از جمله مواد غذایی موثر در رژیم غذایی سالم و چربی سوز فلفل است. انواع فلفل‌ های تند مثل: فلفل قرمز و هندی که غذای شما را تند تر می‌کند سوخت‌ و ساز بدن شما را افزایش می‌ دهد. تحقیقات نشان داده‌ اند که اضافه کردن قدری از این فلفل‌ها به غذا تا سه ساعت پس از اتمام آن وعده موجب افزایش ۲۵ درصدی سوخت‌ و ساز بدن می‌شود.

سیر

بوی بد آن را به‌ پای خواص بی‌ شمارش بگذارید. سیر نه‌ تنها سوخت‌ و ساز بدن را افزایش می‌دهد و می تواند به لاغر شدن شما کمک کند بلکه میزان لیپید موجود در خون را هم کنترل می‌کند. البته این به معنای استفاده بدون حد از سیر نیست، شما می‌توانید هر روز مقداری محدودی سیر به غذایتان اضافه کنید و به سوختن چربی‌ های اضافی امید بیشتری داشته باشید.

برنامه غذایی

بروکلی

بروکلی حاوی دو ماده مغذی حیاتی است؛ کلسیم و ویتامین C. دو ماده‌ ای که به شدت میزان سوخت‌ و ساز بدن را افزایش می‌دهند و سلامت غده تیروئید شما را تضمین می‌ کنند. با خوردن بروکلی هم استخوان‌ های سالم تری خواهید داشت و هم از لاغری و داشتن اندام متناسب و بدون چربی لذت خواهید برد.

کاهش وزن


این 4 مرحله را به رژیم غذایی گفته شده اضافه کنید و در عرض 30 روز آب شدن چربی‌ های شکمتان را مشاهده کنید:

مرحله‌ی اول: از خوردن مواد غذایی با کالری بالا و ناسالم پرهیز کنید

 غذا هایی که مقدار زیادی شکر، چربی و کالری دارند مانند شیرینی، کیک و چیپس را از رژیم غذایی خود پرهیز کنید. این مواد ارزش غذایی کم و کالری زیادی دارند. مصرف این مواد غذایی از سوزاندن کالری اضافی جلوگیری می‌کند حتی اگر هر روز هم ورزش کنید.

لاغری

 


مرحله‌ی دوم: زیاد آب بنوشید

یکی دیگر از راهکارهای داشتن رژیم غذایی مناسب آب کردن چربی شکم، نوشیدن آب است. روزانه 8 تا 10 لیوان آب بنوشید چرا که نوشیدن آب کافی باعث دفع سموم بدن می‌شود. همچنین آب متابولیسم بدن را بالا برده و باعث می‌شود احساس سیری کنید. در کل نوشیدنی‌ های سرد کمک می‌کنند بیشتر کالری بسوزانید.

لاغر شدن


مرحله‌ی سوم: غذا های حاوی فیبر میل کنید

غذاهای سرشار از فیبر مانند غلات، آجیل، حبوبات و سبزی‌ مصرف کنید. فیبر باعث می‌شود احساس گرسنگی نکنید.


مرحله‌ی چهارم: فعالیت بدنی

باید روزانه حداقل نیم ساعت فعالیت بدنی داشته باشید. دویدن، رقصیدن، شنا، باشگاه یا هر فعالیت بدنی که ضربان قلب را بالا می‌برد مفید است.

هشدار: به یاد داشته باشید از دست دادن چربی شکم یکی از سخت‌ترین کارهاست. پس با اراده و مصمم ادامه دهید تا به هدف دلخواهتان برسید.

رژِیم غذایی سالم







منبع : WEBMD 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار