دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری خراسان رضوی درباره میزان کشف کالاهای قاچاق گفت: نسبت به مدت مشابه درسال گذشته این میزان 31 درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۵۲۵۱۸۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۷ 15 November 2017

به گزارش تابناک : محمد ابراهیم افشاری عنوان کرد : ارزش کالای‌ قاچاق کشف شده در6 ماه نخست سال بیش از یک هزار میلیارد ریال بوده است که نسبت به مدت مشابه در سال قبل 31 درصد افزایش داشته است.

وی اظهار داشت:حدود 89 درصد از این کالا‌ها توسط پلیس مبارزه با قاچاق نیروی انتظامی کشف شده است.

وی بیشترین ارزش ریالی کالاهای کشف شده را مربوط به منسوجات دانست و عنوان کرد: این مبلغ بیش از 158 ملیارد ریال بوده که بیشترین میزان آن مربوط به لباس و پارچه است.

افشاری میزان قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی را با ارزش 83 میلیارد ریال و قاچاق طلا و نقره را با ارزش 44 میلیارد ریال بیشترین میزان ارزش کالای کشف شده پس از منسوجات دانست.

 وی اعلام کرد: بیشترین میزان کالای قاچاق وارد شده به خراسان رضوی از استان‌های جنوبی،غربی و تهران صورت گرفته است و تنها 2 درصد آن از مرزهای خراسان رضوی وارد می‌شود.

وی ضمن اشاره به کاهش تعداد پرونده‌های پیگیری شده در زمینه قاچاق کالا گفت:در سال جدید،هدف ما کشف‌ موارد عمده با ارزش کلان بوده که سبب افزایش نرخ کالاهای کشف شده و کاهش تعداد پرونده ها شده است. 

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: جهت نا امن کردن فضا برای قاچاقچیان در سطح عرضه حدود  14هزار بازدید توسط سازمان صنعت و معدن و تجارت استان خراسان رضوی انجام شده که این میزان نسبت به مدت مشابه در سال قبل 12 درصد افزایش یافته است.

افشاری در پایان مهمترین عامل پیشگیری از ورود کالای قاچاق را تحریم خرید این کالاها توسط مردم دانست.





منبع : شهرآرا آنلاین 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار