معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: 20 هزار و 500 میلیارد ریال پروژه قابل افتتاح در این استان وجود دارد که تاثیر مهمی بر اشتغالزایی و کاهش آسیبهای اجتماعی از جمله اعتیاد دارند.
کد خبر: ۵۲۴۵۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۴ 14 November 2017
به گزارش تابناک : سیدجواد حسینی روز سه شنبه در نشست کمیته تخصصی مشارکتهای مردمی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی افزود: مواد مخدر علاوه بر اینکه یک موضوع امنیتی است عامل 16 آسیب اجتماعی نیز می باشد.
وی در ادامه همچنین به مناسبتهای ماه محرم و دهه پایانی صفر اشاره و بیان کرد: مهمترین عامل و قدرت مهارکننده افراد دین و مذهب است و باید با تثبیت و ترویج ارزشها و اصلاح روشها و کمک از نهادهای مردم نهاد در کاهش آسیبهای اجتماعی تلاش کنیم.
معاون استاندار خراسان رضوی ادامه داد: اعتیاد و خشونت در رتبه نخست جرائم این استان است و مناسبتهای مذهبی فرصت مناسبی برای آگاه سازی و استفاده از ظرفیتهای دینی برای مبارزه با آسیبهای اجتماعی و از جمله مواد مخدر می باشد.
وی گفت: یکی از سیاستهای دولت مشارکت دادن مردم در امور مختلف است و تا جایی که می تواند کارها را به مردم و بخش خصوصی واگذار می کند.
حسینی در ادامه همچنین اظهار کرد: بهبود رتبه کسب و کار خراسان رضوی از رده بیستم به سوم بخاطر تلاش بخش خصوصی و سازمانهای مردم نهاد بوده است که باعث شد از تابستان پارسال تا تابستان امسال 184 هزار شغل در استان ایجاد شود.
وی افزود: طرحی در حال پیگیری است که 6 شاخصه دارد و بر مبنای آن 100 روستای بدون مواد مخدر، طلاق، بیسوادی، عدم پوشش بیمه روستایی، بیکاری و کتاب نخوان خواهیم داشت و نقش سازمانهای مردم نهاد در این موضوع اهمیت بسیاری دارد.
معاون استاندار خراسان رضوی ادامه داد: مواد مخدر در کنار بحران هسته ای، جمعیت و زیست محیطی از مسائل مهم جهان امروز است که مصرف این مواد از 10 نوع به 700 نوع افزایش یافته و سود سرشار آن در کنار نفت، توریسم و سلاح برای افراد مختلفی برانگیزاننده است به همین دلیل مبارزه با آن به تلاش بیشتری نیاز دارد.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار