مدیر جهاد کشاورزی کاشمر:
مدیر جهاد کشاورزی کاشمر از آغاز برداشت زعفران از سطح 4 هزار و 700 هکتار اراضی بخش مرکزی این شهرستان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود 11 هزار و 750 کیلوگرم زعفران سرگل باکیفیت مطلوب در بخش مرکزی این شهرستان برداشت شود.
کد خبر: ۵۲۳۹۲۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۲ 13 November 2017
به گزارش تابناک رضوی؛ سیدابوالقاسم موسوی با اشاره به پایان برداشت محصول زعفران در بخش کوهسرخ کاشمر به دلیل سردسیر بودن منطقه اظهار داشت: با توجه به بروز سرما در زمستان سال گذشته و عدم بارندگی مناسب در فصل بهار نسبت به دوره گذشته، شاهد کاهش عملکرد زعفران در این منطقه بودیم به‌طوری‌که با پیش‌بینی عملکرد 3 کیلوگرمی در هر هکتار حدود 7 هزار و 500 کیلوگرم زعفران خشک در بخش کوهسرخ برداشت شد.

وی بابیان این‌که زعفران تولیدی در منطقه کوهسرخ به دلیل شرایط آب‌وهوای کوهستانی و شرایط اقلیمی مطلوب از مرغوبیت و کیفیت بالایی برخوردار است یادآور شد: کار برداشت محصول زعفران در این بخش از مهرماه شروع‌شده است و در روزهای پایانی آبان ماه به اتمام می‌رسد.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر با اشاره به این‌که از نیمه‌های دوم آبان ماه کار برداشت زعفران از سطح 4 هزار و 700 هکتار اراضی زیر کشت این محصول در کاشمر آغازشده است ابراز داشت: بر اساس کارشناسی کارشناسان این حوزه پیش‌بینی می‌شود با عملکرد تولید 2.5 کیلوگرم در هر هکتار، حدود 11 هزار و 750 کیلوگرم سرگل زعفران برداشت شود.

وی با تأکید بر این‌که سرمازدگی، کاهش نزولات جوی و نیز افزایش دما منجر به آسیب رسیدن به پیاز زعفران و به‌تبع آن کاهش عملکرد تولید نسبت به سال گذشته شده است افزود: دقت در انتخاب پیاز سالم، آبیاری‌های منظم، مبارزه با علف‌های هرز، تغذیه مناسب و با برنامه، رعایت نکات بهداشتی در هنگام برداشت و خشک‌کردن سرگل نقش بسزایی در افزایش کیفیت و کمیت محصول تولیدشده دارد.

موسوی با اشاره به برگزاری کلاس‌های مختلف آموزشی برای زعفران در راستای ارتقای سطح دانش و آشنایی آن با روش‌های مختلف علمی برای تولید محصولات باکیفیت خاطرنشان کرد: کاشمر با 7 هزار و 200 هکتار اراضی زیر کشت زعفران و فعالیت 12 هزار و 300 خانوار جایگاه چهارم استان را در این زمینه به خود اختصاص داده است.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر تأکید کرد: حفظ و ارتقای این جایگاه  که منجر به افزایش توان اقتصادی بهره‌برداران و فعالان این حوزه می‌شود مستلزم توجه جدی زعفران کاران و رعایت نکات فنی و بهداشتی و نیز ارتباط مؤثر با کارشناسان این حوزه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار