مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به اینکه ششمین همایش وقف و رسانه ۴ آذر سال جاری در مشهد برگزار می شود، افزود: ۲۴ هزار و ۲۱۸ موقوفه در خراسان رضوی وجود دارد.
کد خبر: ۵۲۳۷۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹ 13 November 2017
به گزارش تابناک : حجت الاسلام محمد احمدزاده مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی امروز(۲۲ آبان) در نشست خبری تشریح برنامه های دهه وقف ضمن تسلیت ایام سوگواری ماه صفر گفت:از ۲۵ آبان تا ۴ آذر دهه وقف نامگذاری شده است که همه ساله به نوعی در این دهه موضوع وقف این سنت حسنه بازخوانی و یادآوری می شود و در اذهان عمومی خدمات وقف معرفی می گردد.
 
وی با اشاره به اینکه شعار دهه وقف امسال« همه واقف باشیم» است، اظهار داشت:وقف رسانه و بسیج مردمی، وقف و سنت نبوی و سیره اهل بیت(علیه السلام)، وقف و ترویج فرهنگ قرآنی، وقف و بقاع متبرکه و زیارت، وقف، خانواده و سبک زندگی اسلامی، وقف علم و فناوریف وقف و اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، وقف و علما و حوزه های علمیه، وقف، محیط زیست و سلامت و وقف، اجرای نیات واقفین به عنوان روز شمار دهه وقف نامگذاری شده است.
 
حجت الاسلام احمدزاده با بیان اینکه ششمین همایش وقف و رسانه ۴ آذر در مشهد با هدف تجلیل از اصحاب رسانه برگزار می شود، گفت:فراخوان همایش با موضوعات عکس، خبر، گرافیک مفهومی و فیلم داده شده که تا ۲۵ آبان ماه هم فرصت ارائه دارد.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه برگزاری ۵۲ نشست علمی صنفی در شهرستانهای استان پیش بینی شده، ادامه داد:۵۶ ایستکاه همه واقف باشیم برپا خواهد شد که برای دومین سال متوالی از طرح و نمایی یکسان استفاده خواهد شد و روحانیون آگاه به مسائل وقف برای انجام مشاوره در آنجا مستقر خواهند شد.
 
وی به برگزاری همایش یاوران وقف در ۲ آذر و با هدف تجلیل از اصحاب وقف و بقاع متبرکه که در یکسال گذشته توانستند خدمتی ارائه کنند اشاره کرد و گفت:هیئت امنای بقاع، مساجد و اماکن مذهبی، خدام، روحانیون، خیرین، متولیان، سرمایه گذاران، پژوهشگران، اصحاب رسانه و مدیران موقوفات از تجلیل شوندگان هستند.
 
حجت الاسلام احمدزاده با تاکید بر اینکه مجموع برنامه های دهه وقف کمک خواهد کرد که عموم مردم با فرهنگ اصیل و سنت حسنه وقف بیشتر آشنا شوند، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۶۵ موقوفه جدید به ثبت رسیده است همچنین در سال گذشته ۳۲۵ وقف به ثبت رسید و فقط در دهه وقف سال گذشته ۲۸ مورد وقف به ارزش ۱۶ میلیارد ریال ایجاد شده است.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی تعداد کل موقوفات استان را ۲۸ هزار و ۲۱۸ مورد عنوان کرد و گفت:چاپ و توزیع ۲ هزار پوستر وقف، برپایی نمایشگاه معرفی عملکرد در ۱۱ شهرستان، توزیع سلسله پوسترهای نمایشگاهی در بقاع متبرکه، افتتاح و کلنگ زنی ۲۶ پروژه عمرانی با اعتبار بیش از ۲ میلیارد تومان با زیربنای ۱۸ هزار و ۲۹ متر بخشی از برنامه های دهه وقف خواهد بود.
 
وی به برنامه های دهه پایانی ماه صفر اشاره کرد و افزود:مراسم رحلت حضرت محمد(ص) و شهادت امام حسن(علیه السلام) در ۸۹ بقعه استان، اجتماع لبیک یا رسول الله(ص) هم در ۳۲ بقعه متبرک و همچنین ویژه برنامه شهادت امام رضا(علیه السلام) در ۷۵ بقعه متبرک استان برگزار می گردد.
 
حجت الاسلام احمدزاده به برپایی ۲ نمایش آئینی در کاشمر و بردسکن در ۲۵ و ۲۷ آذر اشاره کرد و ادامه داد:۵ هزار و ۵۰۰ بازی منچ با مفاهیم سبک زندگی اسلامی برای توزیع در خیمه های معرفت و ۱۰ هزار جلد کتاب هم با موضوع وقف برای توزیع در ایستگاههای همه واقف باشیم آماده شده است.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی اظهارداشت:طرح قدمهای آسمانی تا امام مهربانی در ۴۳ بقاع متبرکه ای که حاشیه پیاده روی زائرین امام رضا(علیه السلام) هستند در ۲ حوزه رفاهی و فرهنگی خدمت رسانی می کنند.





منبع : شبستان 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار