قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: زائران پیاده از ۲۱ استان کشور در مسیر حرکت به سمت مشهد برای شرکت در مراسم شهادت امام هشتم (ع) هستند.
کد خبر: ۵۲۳۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵ 13 November 2017
به گزارش تابناک : سید مرتضی بختیاری صبح دوشنبه در نشست خبری به تشریح برنامه های آستان قدس رضوی در ایام شهادت امام رضا(ع) پرداخت و اظهار کرد: همزمان با فرارسیدن دهه پایانی ماه صفر وشهادت امام رضا(ع)، برنامه های متنوعی توسط آستان قدس رضوی تدارک دیده شده است.

وی افزود: تلاش کردیم برنامه های عزاداری دهه آخر صفر وشهادت امام رضا(ع) با محوریت مردم برگزار می شود و شعار محوری ویژه برنامه های آستان قدس رضوی در دهه پایانی صفر نیز «عالم آل محمد، امام خردورزی و محبت»خواهد بود.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: زائران پیاده از ۲۱ استان کشور در حال حرکت به سمت مشهد هستند و با برنامه ریزی های انجام شده و مشارکت خیران تدابیر لازم برای ارایه خدمات تغذیه، اسکان و درمان به ۱۰۰ هزار زائر پیاده دهه آخر صفر اندیشیده شده است.

وی گفت: افزایش حضور بیش از هزار هیئت در مشهد مقدس نسبت به سال گذشته پیش بینی می شود و تمام هیئات مذهبی عزاداری دهه آخر صفر یک وعده در مهمانسرای حضرت میهمان خواهند بود.

بختیاری گفت: وی اظهار کرد: رسالت اصلی آستان قدس رضوی خدمت و تکریم زائر است و در این راستا با در نظر گرفتن تنوع مخاطبان از جمله کودکان، نوجوانان، جوانان، دانشجویان، هیئات مذهبی ، برنامه های متنوعی تنظیم و اجرا می شود.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: این مجموعه در تمام مناسبت‌های سال چند برنامه محوری را از جمله در مناسبت‎های ایام نوروز، دهه کرامت رضوی و دهه پایانی ماه صفر برگزار می‎کند.

 وی اظهارکرد: یکی از این راهبردها، نقش آفرینی آستان قدس رضوی در تعظیم شعائر و برپایی مراسم عزاداری حضرت رضا(ع) بوده که کارهای بسیار ارزشمندی در این زمینه صورت گرفته است.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در ادامه تصریح کرد: آستان قدس رضوی در ایام اربعین مرزهای مهران، شلمچه و شهر سامرا را محور اصلی خدمت رسانی‌های خود قرار داده بود. از همین رو در عمود ۴۶۶ بیمارستان صحرایی زده شد و بیش از ۷۰ پزشک از متخصصان بیمارستان رضوی در آنجا حضور یافتند و به زائران خدمات پزشکی ارائه کردند.





منبع : مهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار