بازار سیاه بلیت هواپیما در مراسمات مختلف وجود داشته است و شرکت های هواپیمایی در گیر و دار رخداد های مختلف چنان چه با تقاضای زیاد مواجه می شوند؛ قیمت های نجومی بلیت را به این درخواست اضافه می کردند تا بتوانند سود بیشتری کسب کنند. از این رو خصوصی سازی بخش هواپیمایی به گفته برخی کارشناسان این امر را می طلبد!
کد خبر: ۵۲۳۶۷۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵ 13 November 2017
افزایش قیمت بلیت های مشهد برای زائرین!
به گزارش تابناک رضوی؛ بازار سیاه بلیت هواپیما در مراسمات مختلف وجود داشته است و شرکت های هواپیمایی در گیر و دار رخداد های مختلف چنان چه با تقاضای زیاد مواجه می شوند؛ قیمت های نجومی بلیت را به این درخواست اضافه می کردند تا بتوانند سود بیشتری کسب کنند. از این رو خصوصی سازی بخش هواپیمایی به گفته برخی کارشناسان این امر را می طلبد. 

وقتی اسم بازار سیاه به میان می‌آید، بیشتر یاد عده‌ای سودجو می‌افتیم که نزدیک استادیوم‌ها یا آژانس‌های هواپیمایی، بلیت هایی را که قبلاً خریده‌اند، با قیمت بالاتری به افرادی که مشتاق دیدن بازی یا رفتن به جایی هستند و در حال حاضر دسترسی به صادر کنندۀ بلیت ندارند، می‌فروشند. بسیار پیش آمده که این بلیت ها جعلی باشد، و مکرراً از مقامات رسمی می‌شنویم که به هیچ وجه از عوامل غیر رسمی بلیت تهیه نکنیم و گول افراد فرصت طلب را نخوریم. اما این بار شاهدیم که عامل رسمی اقدام به سرکیسه کردن خریداران بلیت کرده است.

در ماه های پایانی صفر و همزمان با رحلت امام هشتم، زائرین بسیاری از اقصی نقاط ایران و جهان به مشهد الرضا می آیند این در صورتی است که شرکت های هواپیمایی از این رخداد سو استفاده می کنند و قیمت های هواپیما همچنان به صورت پله ای افزایش یافته و نرخ مشخصی در این خصوص وجود ندارد. هر شرکت هواپیمایی بر اساس ترجیحات خود، این قیمت ها را زیاد تر از حد معمول می کنند و این انتظار وجود دارد که در پایان هفته این ارقام غیر منطقی تر باشد.

مسئولان هواپیمایی کشور آزادسازی را به معنی گرانی بلیت نمی دانستند اما در حقیقت آزادسازی بلیت هواپیما با افزایش قیمت همراه بوده است. 

از این رو وقتی از مقامات در مورد گرانی بلیت ها پرسش می شوند واکنششان این است که تخلف برخی باید به تعزیرات گزارش داده شود!!

حال این سوال پیش می آید که آیا مقامات مربوطه نظارتی بر این تخلفات ندارند و این قیمت ها رصد نمی شود؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار