وزیر دفاع روسیه ناتو را متهم کرد که برای جنگ هسته ای آماده می شود و ادعاهای ضدروسی در مورد رزمایش مشترک اخیر روسیه و بلاروس هم برای همین منظور مطرح و به آن دامن زده می شود.
کد خبر: ۵۲۲۵۵۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸ 11 November 2017
به گزارش تابناک : ارتشبد سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه گفت: هیاهویی که در رسانه های غربی در باره رزمایش «زاپاد-2017» به وجود آمده، برای توجیه افزایش فعالیت ناتو در مجاورت مرزهای روسیه و بلاروس از جمله در مسائل مربوط به کاربرد سلاح هسته ای است.
رزمایش «زاپاد-2017» مشترک بین روسیه و بلاروس، در اواخر شهریور ماه گذشته در مناطقی از بلاروس، شهر بندری سن پترزبورگ، استان لنینگراد و نیز مناطق مرزی پسکوف روسیه برگزار شد.
12 هزار و 700 نظامی شامل هفت هزار و 200 نیروی بلاروسی و پنج هزار و 500 روس همراه نزدیک 70 جنگنده و بالگرد، 250 تانک، 200 توپ، راکت انداز، خمپاره انداز و نزدیک 10 ناو و کشتی پشتیبانی در کنار آماده باش سامانه های دفاعی اس 300 و اس 400 در این رزمایش شرکت کردند.
نزاویسیمایا گازتا ادامه داد: شایگو در جمع مقامهای نظامی روسیه و بلاروس با اشاره به فعالیت ها و تحرکات ناتو افزود 'این گونه اقدامات، ثبات راهبردی را بر هم می زند و مجبور می کند تدابیر دفاعی اتخاذ شود'. 
وزیر دفاع روسیه گفت: پیمان ناتو در مناطق شرقی (کشورهای واقع در غرب روسیه) بر اقدامات نظامی و تدارکات رزمی افزوده و ازجمله مسائل مربوط به کاربرد سلاح هسته ای را تمرین می کند.
وی ادامه داد: ناتو حضور نظامی در مجاورت مرزهای ما را گسترش می دهد و نیروهای اضافی و تسلیحات تهاجمی در این مناطق مستقر می کند. دائما رزمایش های نظامی برگزار می کند. 
وزیر دفاع روسیه همچنین به احداث زیرساخت های نظامی جدید ازجمله فرودگاه های نظامی و پادگان ها و نیز بنادر در مناطق مجاور روسیه توسط کشورهای ناتو اشاره کرد و افزود: این مسائل ثبات راهبردی را در منطقه برهم می زند.
روابط روسیه و ناتو از سال 2014 به دنبال مناقشه در اوکراین تیره شده است و دو طرف با برگزاری رزمایش های نظامی در برابر یکدیگر قدرت نمایی می کنند.





منبع : روزنامه نزاویسیمایا گازتا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار