تنها سالن استاندارد تئاتر مشهد با نام 'مجتمع شهید هاشمی نژاد امروز 18 آبان مصادف با تعطیلی اربعین حسینی در میانه اختلاف نظر اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان رضوی و دانشگاه علوم پزشکی در حال تخلیه است.
کد خبر: ۵۲۱۸۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸ 09 November 2017
به گزارش تابناک : مجتمع فرهنگی شهید هاشمی نژاد جنب بیمارستان هاشمی نژاد طی سالهای اخیرمحل اختلاف این دو مجموعه شده و هر یک بر استفاده از آن و محق بودن خود مدعی هستند تا اینکه روز پنجشنبه همزمان با سالروز اربعین حسینی از صبح نیروهای بیمارستان شهید هاشمی نژاد با شکستن قفل و ورود به مجتمع فرهنگی شهید هاشمی نژاد اقدام به تخلیه وسایل این محل کردند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: طی تفاهم حدود 17 سال پیش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر سر ساختمان نیمه ساز کنار بیمارستان شهید هاشمی نژاد مقرر شده بود با تکمیل این ساختمان بهره برداری از آن در اختیار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گیرد.
محمد کاظم دبیری افزود: بر همین مبنا این مجتمع تکمیل شد و تا امروز نیز از آن استفاده شده است. قرار بود مجتمع فرهنگی بعد از اتمام مدت این قرارداد به بیمارستان بازگردد اما طی تفاهمی که صورت گرفت دوباره مقرر شد مجموعه در اختیار هنرمندان و با مدیریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بماند در عین آنکه بیمارستان هم از این سالن هر زمان نیاز باشد به صورت مشترک استفاده کند.
وی ادامه داد: اما طی ماههای اخیر بیمارستان اقدام به اجرای طرح توسعه کرد و فضای این مجتمع را که جنب بیمارستان است با انتقال مصالح و تجهیزات ساختمانی بگونه ای درهم ریختن که کار مجتمع و برنامه های فرهنگی آن مختل شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد گفت: این مجموعه تنها مجتمع فرهنگی هنری در منطقه محروم شهر می باشد لذا نفع شهروندان مهمتر از نفع یک سازمان و نهاد خاص است. اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه چندانی در این مجتمع ندارد و اگر هزینه های آب، برق، گاز و نگهداری آن را تامین می کند به صرف حفظ این مجموعه برای هنرمندان است که از این فضا برای ارتقا تئاتر و هنر مشهد بهره می گیرند.
وی افزود: همچنین قرار بود طی ماههای محرم و صفر 'نمایش خورشید بر نیزه' و تعزیه خوانی در این محل برگزار شود که به دلیل شرایط ایجاد شده و ریخت و پاش مصالح در جلوی ورودی ساختمان، این امر محقق نشد.
دبیری ادامه داد: امروز صبح بدون هیچ هماهنگی و یا حکم قضایی به این مجموعه فرهنگی وارد شده و قفل را شکسته و اقدام به تخلیه فضاهای فرهنگی نموده اند. این در حالی است که امروز این مجتمع استانداردترین سالن تئاتر شهر را دارد. انجمن تعزیه، کانون بسیج و کتابخانه شهید هاشمی نژاد در آن فعال است و تمرین تئاترهای مختلف و نمایش آن در همین مجموعه برگزار می شوند.
وی گفت: بر فرض درست بودن نظر بیمارستان شهید هاشمی نژاد آیا روز اربعین زمان خوبی برای تخلیه این فضا است.
رئیس بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد هم به خبرنگار ایرنا گفت: سال 1390 قرارداد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای استفاده از این مجتمع تمام شده و از آن زمان با وجود آنکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد مکاتبات و پیگیریهایی برای تحلیه این فضا انجام داده اما تاکنون هیچ پاسخی دریافت نکرده است. 
دکتر سید محمد موسوی افزود: در همان زمان مدیرکل پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی نامه ای نوشت مبنی بر آنکه به محض افتتاح تالار شهر و فراهم شدن فضای مناسب برای هنرمندان این مجموعه تخلیه می شود اما هم اینک سه سال از افتتاح تالار شهر می گذرد و همچنان این مجموعه در اختیار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
وی ادامه داد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استفاده ای از این مجموعه نمی کنند. تنها کتابخانه آن بطور موردی مراجعه کننده دارد و طی شش ماه گذشته فقط چند برنامه فرهنگی اجرا کرده که به تعداد انگشتان دست هم نمی رسد. حتی دانشگاه علوم پزشکی درآخرین مکاتبه خود پیشنهاد داده که شما اگر می خواهید از این مجموعه بهره برداری کنید دوباره قرارداد ببندید تا فعالیتتان در چارچوب ضوابطی باشد اما اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی پای قرارداد هم نیامد.
رئیس بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد گفت: تمام اقداماتی که دانشگاه برای حل این مساله و اختلاف نظر می توانست انجام داد و اینک هم با توجه به مشکلاتی که برای پروژه توسعه بیمارستان داریم ناچار شده ایم از اتاقها و فضاهای خالی مجتمع به عنوان بایگانی استفاده کنیم. اگر این مشکلات هم نبود شاید مجبور نمی شدیم اینگونه عمل کرده و باز هم منتظر می شدیم تا در یک شرایط مناسبتر با تعامل موضوع حل شود.
وی افزود: بخشی از فضاهای بیمارستان قدیمی برای بخشهای پشتیبانی درحال تخریب و بازسازی است و به ناچار بخشی از وسایل و تجهیزات را امروز 18 آبان به صورت موقت به مجتمع شهید هاشمی نژاد منتقل می کنیم که این اقدام دایمی نیست و تا اوایل بهار آتی بعد از تکمیل پروژه تخلیه می شود.
موسوی با تاکید بر اینکه هیچ اختلاف و درگیری مطرح نیست گفت: اقدامی برای تخلیه اموال هنرمندان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از مجتمع انجام نداده ایم و طرح این مباحث از سوی آنان با هدف فضای سازی روانی است وگرنه به این فضاها کاری نداریم و وسایل خود را به اتاقهای خالی مجتمع منتقل کرده ایم. توسط ما هیچ ورودی به مجموعه فرهنگی و هنری این مجتمع صورت نگرفته است.






منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار