هم زمان با سراسر کشوردر یوم‌الله 13 آبان
هم زمان با سراسر کشور در یوم‌الله 13 آبان غریو فریاد مرگ بر آمریکا در خیابان‌های مشهد با حضور اقشار مختلف مردم طنین‌انداز شد.
کد خبر: ۵۱۹۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰ 04 November 2017
به گزارش تابناک رضوی، میدان بسیج مشهد امروز از دقایق ابتدایی صبح میزبان زنان و مردان غیور شهر شهادت بود تا حضور دوباره ملت ایران را پای انقلاب اسلامی به نمایش بگذارند.

راهپیمایی از چند دقیقه قبل آغاز شده و مردم مشهد همراه با دانش‌آموزان برای اعلام انزجار از سیاست‌های استکباری امریکا، به خیابان آمده و شعار می‌دهند.
در حاشیه راهپیمایی اولین ایستگاه، جایگاهی است که کانون‌های فرهنگی تربیتی آموزش و پرورش برپاکرده‌اند.

در این ایستگاه دانش‌آموزان دلنوشته‌های خود را در حمایت از انقلاب اسلامی می‌نگارند. همچنین چند خوشنویس در این ایستگاه مشغول طراحی این دل‌نوشته‌ها هستند.
ایستگاه بعدی را فرهنگسرای انقلاب برپاکرده است تا تعدادی از برگزیدگان جشنواره نواهای ضداستکباری،‌ آموزش‌های خود را طی دو دوره این جشنواره به نمایش بگذارند و فریاد مرگ بر آمریکا را با شور بیشتر در فضای راهپیمایی طنین‌انداز کنند.
امروز 6 نفر از نوجوانان برگزیده این جشنواره در راهپیمایی به اجرای سرودهای ضداستکباری پرداختند.
همچنین در راهپیمایی امروز، بزرگترین پرچم کشورمان روی دستان دانش‌آموزان قرار گرفت.

بخش دیگری از راهپیمایی امروز اجرای گروه‌های سرود مسجدی بود که نوجوانان فعال مساجد مشهد در ایستگاه تعبیه شده در حاشیه راهپیمایی، با اجرای گروه‌های ضدامریکایی و انقلابی راهپیمایان را همراهی می‌کردند. در این ایستگاه تعدادی از دانش‌آموزان فعال مسجدی حضور یافتند و سرودهای ضدانقلابی را اجرا کردند.

در ادامه راهپیمایی بیانیه دیگری از تشکل‌های دانش‌آموزی قرائت شد که در آن، روز دانش‌آموز با سه رخداد برجسته‌ای که یادآور مبارزات مردم ایران علیه مستکبران است، به عنوان روز ترسیم خط روشن مردم انقلابی ایران علیه مستکبران جهان معرفی شد.

همچنین این بیانیه جنایات امریکایی‌ها را که به دست رژیم پهلوی علیه ملت ایران انجام شد را سبب نمایان شدن چهره سلطه‌گر آمریکا بیان کرد.
در بخش دیگری از این بیانیه به این نکته اشاره شد که امواج انقلابی امروز فراتر از جهان اسلام، قلب نظام سلطه و امریکا را نشانه گرفته است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی در حاشیه این راهپیمایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس ضمن گرامیداشت یاد شهدا و به ویژه شهدای دانش‌آموز، اظهار کرد: اقدام بسیار جسورانه و انقلابی دانشجویان پیرو خط امام را در تسخیر لانه جاسوسی امریکا ارج می‌گذاریم.

وی ادامه داد: به نظرم حضور مردم در راهپیمایی امروز کم نظیر بود و علت آن هم گستاخی جدید امریکایی‌ها علیه ملت ایران بود.
عابدین عابدی‌مقدم  تأکید کرد: امریکایی‌ها هربار علیه ملت ایران گستاخی کردند سبب انسجام بیشتر در میان گروه‌های مختلف سیاسی و مردم شدند.
وی ادامه داد: امروز مردم مشهد نشان دادند که کاملا با مسئولان خود همگام هستند تا مشت محکمی به دهان امریکا و اسرائیل و دیگر یاوه‌گویان بزنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار