عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در حاشیه نمایشگاه مطبوعات؛
سیدامیر حسین قاضی زاده هاشمی نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات با حضور در غرفه تابناک از رویکرد مجلس نسبت به کودکان کار و لایحه حمایت از اطفال خبر داد.
کد خبر: ۵۱۸۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴ 02 November 2017

به گزارش تابناک رضوی، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در ارتباط با آخرین وضعیت لایحه حمایت از اطفال گفت: در رابطه با بحث اتباع، طرحی در اختیار کمیسیون حقوقی و قضائی است که امیدواریم سروران ما در این کمیسیون هر چه زودتر به آن رسیدگی کنند.

وی در توضیح این لایحه افزود: رویکرد این لایحه به سوی خیلی از افراد، به خصوص متولدین فرزندان مادر ایرانی است تا مشکلشان حل و فصل شود. بسیاری از اتباع خارجه و کودکان کار شامل این موارد می شوند و امیدوارم زودتر به جمع بندی برسند تا در صحن علنی مجلس این مسئله را مطرح کنیم. 

قاضی زاده هاشمی در رابطه با بحث کودکان کار بیان کرد: سازمان متبوع این مهم بهزیستی است که طبق قانون، کودکان تا زمان تحصیل باید در مدرسه باشند. درست است که سازمان بهزیستی باید آنان را سازماندهی کند و به جمع بندی برسد اما بالاتر از آن وظیفه اش این است تا کمک کند کودکان از رشد خود بازنمانند.

وی ادامه داد: کودکانی که درآمد اندکی برای خانواده می آورند؛ نباید منجر به این شود که در آینده استعدادهایشان شکوفا نشود. نباید از حداقل تحصیل محروم بمانند. باید برنامه ریزی کنند و اگر بحث درآمد زایی هم مطرح می شود نباید به تحصیلشان صدمه بزند.

نماینده مردم مشهد و کلات درمجلس شورای اسلامی افزود: درامد زایی کودکان تا سن 15 سالگی ممنوع است و طبیعتا محدودیت منابع مالی داریم. اما مانند این است که بگوئیم نگهداری فرزندان یتیم به عهده دولت است و دولت باید این کار را انجام بدهد و یا آنکه بحث بهداشت رایگان باید وجود داشته باشد ولی محدودیت منابع وجود دارد. 

این نماینده مجلس در ارتباط با عدم امکان تحصیل کودکان اتباع خارجه ای که بالای ده سال سن دارند، گفت: آموزش و پرورش سعی کرده است تا شرایطی برای کودکان اتباع و ادامه تحصیلشان ایجاد کند اما بچه های با سنین ده سال نمی توانند به این مدارس وارد شوند؛ زیرا ممکن است این فرزندان به سنین بلوغ رسیده باشند و مشکلاتی را ایجاد کنند. اما باید مدارس ویژه درست شود و از طریق نهضت سواد آموزی باید کمک شود و اگر قرار باشد ساماندهی شود از این طریق باید صورت بگیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار