فرماندار مشهد در حاشیه نمایشگاه مطبوعات؛
رحیم نوروزیان در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات با حضور در غرفه تابناک از اولویت های کاری فرمانداری خبر داد.
کد خبر: ۵۱۸۴۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲ 02 November 2017
به گزارش تابناک رضوی؛ رحیم نوروزیان، فرماندار مشهد در گفتگو با خبرنگار ما گفت: اولویت های کاری فرمانداری در درجه اول همان اولویت های دولت  است که به عنوان مجری باید آن ها را اجرا کرد؛ همچنین مسائل مربوط به معیشت مردم که تحت عنوان اقتصاد مقاومتی پیگیری می شود؛ برای ما اهمیت زیادی دارد.

وی ادامه داد: موضوع آسیب های اجتماعی به ویژه در کلان شهر مشهد اهمیت زیادی دارد که متاسفانه مسائل و مشکلاتی در بخش حاشیه شهر داریم و در حال پیگیری امور هستیم.
نوروزیان تصریح کرد: خوشبختانه وفاق و همدلی خوبی در پایتخت معنوی جهان اسلام ایجاد شده است و زائران داخلی و بین المللی به راحتی به مشهد سفر می کنند؛ طبیعی است که این شهر باید فضای امن و آرامی داشته باشد.

فرماندار مشهد افزود:  خدا را شاکر هستیم یه یمن وجود آقا علی بن موسی الرضا، مشهد یکی از امن ترین شهرهای ایران و جهان است. علی رغم اینکه البته دشمنان و کسانی که خیر ملت و کشور را نمی خواهند، دائما در حال تلاش هستند تا در این گونه شهرها مشکل ایجاد کنند، اما مشهد همچنان یکی از امن ترین شهر ها است.

وی تاکید کرد: ما امروزه اقدامات مربوط به اقتصاد مقاومتی، پیشگیری و مقابله با  آسیب های اجتماعی را دنبال می کنیم و خوشبختانه وفاق و همدلی خوبی ایجاد شده است که بخش عمده آن مربوط به تلاش آقای استاندار است.

نوروزیان گفت: آقای استاندار با بصیرت توانستند فضای خوبی برای مشهد ایجاد کنند، همانگونه که ما شاهد هستیم در بحث جابه جایی استانداران، اکثر دوستان اصولگرا و اصلاح طلب از عملکرد آقای استاندار ابراز رضایت کردند؛ البته دولت سیاست های خودش را دارد و آقای استاندار اعلام کردند که سرباز نظام هستم. 

نوروزیان در پاسخ به این سوال که در تقسیمات کشوری امری به نام خراسان غربی وجود ندارد اما این نکته حواشی از سوی برخی در استان ایجاد کرده است. آیا نکته خاصی در این زمینه وجود دارد یا خیر، بیان کرد: این مسائل را نباید در استان دامن زد و بزرگ کرد. آقای دکتر حسینی اشتباه لفظی داشتند و خودشان توضیح دادند. ایشان می خواستند بگویند در غرب خراسان، گفته اند خراسان غربی و بعد یک نفر سوال می پرسد که بر چه مبنایی عنوان شده است که آقای حسینی همان جا عذر خواهی کردند.

فرماندار مشهد ادامه داد: اما این مسئله دامن زده شد و حاشیه ای که خانم چنارانی ایجاد کردند؛ که البته ایشان از نمایندگان خوب استان بوده و فرزند محترم شهید هستند. 

وی تاکید کرد: این مسائل باید جمع شود و نباید بدان پرداخت. هر چه به این مسائل بپردازیم و دامن بزنیم  به مصلحت هیچکس نخواهد بود وگرنه تقسیمات کشوری ما مشخص است؛ خراسان به سه قسمت خراسان جنوبی، خراسان شمالی و خراسان رضوی تقسیم شده است و چیزی به عنوان خراسان غربی نداریم و این امر اشتباهی لفظی بوده است.


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
احمد عسکری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۰
درود بر فرهیخته ارجمند، جناب نوروزیان، فرماندار ارجمند شهرستان مشهد که اذعان داشتند: "در تقسیمات کشوری امری به نام خراسان غربی وجود ندارد" و "آقای دکتر حسینی اشتباه لفظی داشتند".
البته یک نکته را باید یادآوری کرد حتی منطقه‌ای که جناب آقای حسینی اشتباها گفته‌اند، "غرب خراسان" هم نیست زیرا غرب خراسان حتی به معنای امروزی آن، در واقع منطقه‌ای است وسیع که از شمال بجنورد شروع می‌شود تا جنوب طبس ادامه پیدا می‌کند. قطعا منظور ایشان باید غرب استان خراسان رضوی باشد. غرب استان خراسان رضوی، هیچ‌گاه معادل "غرب خراسان امروز" و "غرب خراسان بزرگ تاریخی و فرهنگی" نیست. ممنون
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار