مدیر منطقه 1 شهرداری اردبیل از ساماندهی بخشی از رودخانه بالیخلوچای اردبیل خبر داد.
کد خبر: ۵۱۷۹۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵ 01 November 2017
 
تابناک اردبیل: ساسان ابیش وند روز سه شنبه با اشاره به اینکه بستر سازی و زیباسازی رودخانه بالیخلوچای از جمله اولویت های عمرانی شهرداری منطقه1 اردبیل است گفت: بسترسازی قسمتی از بالیخلوچای از جمله اقدامات این حوزه در جهت بهسازی و حفظ این رودخانه است.
 
وی افزود: عملیات بسترسازی از اسفند سال 95 آغاز شده و در صورت مساعد بودن شرایط جوی این پروژه تا 2 ماه آینده به پایان می رسد.
 
وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 13 میلیارد ریال اعتبار به این پروژه اختصاص داده شده گفت: طول این پروژه 450 متر، عرض آن 25 متر ، ضخات عملیات خشکه چینی 80 سانتی متر و ضخامت عملیات بنایی 70 سانتی متر است که دارای 2 دهنه حوض برای زیباسازی محوطه و آبروهای باریک برای تنظیم دبی آب رودخانه می باشد.
 
به گزارش ایرنا از روابط عمومی شهرداری اردبیل ، ابیش وند افزود: عملیات بستر سازی در سه مرحله تسطیح بستر ، خشکه چینی با سنگ لاشه و مرحله آخر بنایی با سنگ لاشه انجام گرفته و مصالح بکار رفته در این بسترسازی سنگ لاشه و ملات است.
 
بالیخلو چای اردبیل به عنوان طولانی ترین رود اردبیل از غرب به شرق امتداد داشته و در مسیر خود با عبور از وسط شهر اردبیل را به مانند برخی از پایتخت های کشورهای اروپایی به 2 قسمت تقسیم می کند.
 
این رودخانه به عنوان یکی از نشانه های طبیعی این شهر طی سالهای گذشته با بی مهری و بی توجهی مسوولان شهری اردبیل به زباله دانی تبدیل شده و سلامت جسمی ، روحی و روانی شهروندان و مجموعه شهر را تحت تاثیر قرار داده است.
 
زمزمه های طرح ساماندهی رودخانه بالیخلوچای از سال ها پیش و پس از مرگ این رودخانه و شدت یافتن آلودگی های زیست محیطی و انسانی در آن مطرح شده ولی بطور کامل ساماندهی نشده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار