اگر تا دیروز اختلاف میان رئیس جمهور و معاون اولش به عنوان نماینده شاخص جریان اصلاحات در دولت تکذیب می شد، انتقاد امروز اصلاح طلبان از رفتار و به تعبیر آنان چرخش روحانی درباره کسانی که برای وی مایه گذاشتند حاکی از دلخوری اصلاح طلبان از رئیس جمهور است.
کد خبر: ۵۱۷۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۵ 01 November 2017
به گزارش تابناک : در این باره حسن رسولی از فعالان سیاسی اصلاح طلب در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که برخی از فعالان سیاسی معتقدند آقای روحانی قصد بازگشت به اردوگاه اصولگرایان را دارد، اظهار کرد: قضاوتم این است که طی ماه‌های پس از برگزاری انتخابات، آقای روحانی با هر توجیهی که هنوز توضیح نداده‌اند با کسانی که برای وی مایه گذاشتند غیرعادلانه برخورد کردند.
صوفی:واعظی آمد، روحانی چرخید و جهانگیری کم‌رنگ شد
در همین حال، علی صوفی فعال سیاسی اصلاح طلب ، در گفت وگو با فرارو حضور جهانگیری در دولت را تشریفاتی خواند و گفت: کاری که جهانگیری در انتخابات ریاست جمهوری 96 کرد، یک خودزنی سیاسی بود. وی افزود: جهانگیری برای آقای روحانی سنگ تمام گذاشت و سپر آقای روحانی در برابر حملات سازمان دهی شده جریان مقابل شد. آقای روحانی بدون حضور آقای جهانگیری تاب و توان این حملات را نداشت. صوفی تاکید کرد: انتظار می رفت جهانگیری به عنوان یار غار آقای روحانی، چشم و دست راست روحانی باشد. اما دیدیم که آقای روحانی تغییر جهت داد و همراه با این تغییر جهت نقش آقای جهانگیری در دولت کم رنگ شد. به ویژه با رفتن آقای واعظی به دفتر رئیس جمهور می‌ توان حضور کنونی آقای جهانگیری را تشریفاتی خواند. وی با اعتقاد به این که آقای واعظی خود را اصولگرا معرفی می کند اما اصولگرایی او با اصولگرایی نهاوندیان از زمین تا آسمان تفاوت دارد،تاکید کرد: آقای جهانگیری به طور طبیعی باید نقش پر رنگ تری نسبت به قبل پیدا می کرد. اما آقای روحانی بنابر مصلحت اندیشی‌های اطرافیان خود تغییر جهت داد و منجر به کنار گذاشتن آقای جهانگیری در عمل شد.وی افزود : اگر روحانی قائل به کم‌رنگ شدن نقش جهانگیری باشد، حضور او در سمت معاونت اول فایده‌ای ندارد.
انتقاد زیباکلام از عملکرد برخی استانداران
افزون بر این، صادق زیباکلام از دیگر چهره های اصلاحات چندی پیش در نامه‌ای سرگشاده به رئیس جمهور از آن چه روند عملکرد روحانی در حوزه کابینه، حصر و ... خوانده انتقاد کرده و دربخشی از آن نوشته است : شما بهتر از بنده می‌دانید که وجود یک استاندار مدیر، توانمند و باسواد که نه تسلیم نمایندگان و منافع آن‌ها شود و نه در مقابل دیگر مراکز قدرت سرخم کند، چگونه می‌تواند یک استان را تکان دهد و زیر و رو کند. نگذارید لااقل استانداران و به تبع آنان، خیل گسترده‌ای ازمدیران و مسئولان استان در دست کسانی قرار بگیرند که عمده هنرشان معاملات سیاسی و اقتصادی و تلاش برای تامین منافع مراکز قدرت باشد.آقای دکتر روحانی عزیز، آیا نقطه‌ای هست که شما به‌عنوان رئیس قوه مجریه، ناظر بر اجرای قانون اساسی و به‌ عنوان متعهد به ۲۴ میلیون مردمی که به‌ شما رای دادند، بنا دارید بایستید؟ در همین حال، سایت خبرآنلاین از سایت های حامی دولت در یادداشتی به قلم جلال خوش چهره نوشت: «سخنان رئیس جمهور در جلسه معارفه دو وزیر باقی‌مانده کابینه یک جمله کلیدی داشت: این که «معامله نکرده‌ام». تأکید روحانی در این کلام، واکنش به هشدارها و نگرانی‌هایی بود که جریان‌های سیاسی هوادار او این روزها ابراز می‌کنند. در این مطلب آمده است : مهم‌ترین نکته در نگرانی‌ها و حتی انتقادها به دولت دوازدهم، احساسی است که درمیان هواداران دولت شکل گرفته است. این احساس می‌تواند هرروز عمیق‌تر شود اگر رئیس‌جمهور روحانی و تیم او نتوانند در رفع آن کوشش لازم و ملموس را به عمل آورند.»
این در حالی است که مصطفی تاج زاده، چرخش روحانی به جریان راست و پشت کردن به اصلاح طلبان را رد کرد و گفت: من فکر نمی‌کنم آقای روحانی چرخش کرده باشد. لحن او آرام‌تر شده، بعضی از حرف‌هایی که در ایام انتخابات گفت را نمی‌زند؛ نه تنها ایشان بلکه رقبای او هم نمی‌زنند. در عین حال مرتضی حاجی وزیر آموزش و پرورش دولت اصلاحات در مطلبی با بیان این که برای تصدی کارها نباید سهم‌خواهی کرد افزود: باید رئیس‌جمهور تیمی را که راحت‌تر می‌تواند با آن ها کار کند و آن ها را توانا بر انجام این مأموریت‌ها می‌داند، انتخاب کند.
وی تاکید کرد: پیشنهادم این است که حتما ائتلاف را جدی بگیریم. استمرارش به سود انسجام ملی است.






منبع : ایلنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار