فراکسیون امید نتوانسته تعامل خود را با دولت طوری تعریف کند که دولت در معادلات، نظر فراکسیون امید را جدی بگیرد.
کد خبر: ۵۱۷۱۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۴ 30 October 2017

به گزارش تابناک سمنان و به نقل از حماران، مصطفی کواکبیان(نماینده مجلس تهران) در بازدید از بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و غرفه جماران درباره انتخاب وزیر علوم در مجلس به خبرنگار جماران گفت: روز گذشته تذکری در مجلس دادم و گفتم که اصولگرایان از وزرای آقای روحانی حمایت کردند و اصلاح طلبان انتقاد می کردند. در همین راستا یا آقای روحانی چرخشی به سمت اصولگرایان داشته است یا اصولگرایان اصلاح طلب شدند. بالاخره یک اتفاقی افتاده است. اصولگرایان که اعتقاد ندارند اصلاح طلب شده اند پس باید دید که کدام گزینه صحیح تر است.

کواکبیان: یا روحانی اصول گرا شده یا اصول گرایان مجلس اصلاح طلب شده اند که اینگونه از غلامی حمایت کردند/ فراکسیون امید نتوانسته تعامل خود را با دولت طوری تعریف کند که دولت در معادلات، نظر او را جدی بگیرد

وی افزود: من واقعا معتقدم که یک اصولگرا هم نمی شناسم که در انتخابات حامی روحانی بوده باشد. کل این جریان در مجموعه ای به نام جمنا جمع شدند و به آقای رئیسی رای دادند. لذا تمام پایگاه رای آقای روحانی اصلاح طلبانه بود. این موضوع نیز شبیه شوخی است که گفته شود حزب اعتدال و توسعه هم تعدادی رای دارد. این یک واقعیت است که اصل پایگاه رای آقای روحانی مربوط به اصلاح طلبان است.

عضو فراکسیون امید مجلس ادامه داد: امروز برای اصلاح طلبان سوال به وجود آمده که آیا با این عملکردی که دولت از خود نشان داده است می تواند این پایگاه رای را حفظ کند؟ مهم نیست که آقای روحانی دیگر نمی خواهد بیاید بلکه مهم این است کهمردم اگر از این جریان مایوس شوند دیگر به پای صندوق های رای نخواهند آمد و اگر چنین اتفاقی بیوفتد عرصه برای حضور رقبا فراهم می شود.

وی افزود: معتقدم این نکته ای که روز گذشته در جلسه دفاع از وزرای پیشنهادی اتفاق افتاد این بود که بسیاری از نمایندگان فراکسیون امید به آقای غلامی رای ندادند اما برداشتی که از مجلس وجود دارد این است که مستقلین مجلس به هر سمتی بچرخند اکثریت به آن سمت اختصاص پیدا می کند. از اول نیز ما توقع مجلسی اصلاح طلب نداشتیم و نباید توقع داشته باشیم که این دولت نیز دولتی اصلاح طلبباشد. من در روز اول مجلس گفتم 157 نفر با ما عکس سلفی گرفتند امازنبیل یادگاری خود را جای دیگری گذاشتند. فراکسیون امید مجلس نهایتا 120 نفر است. ما با 120 نفر نمی توانیم حرکتی آنچنان موثر انجام دهیم. اما در عین حال، انتقاداتی به خود فراکسیون امید هم هست. فراکسیون امید نتوانسته تعامل خود را با دولت طوری تعریف کند که دولت در معادلات، نظر فراکسیون امید را جدی بگیرد. ما باید واقعیت ها را بپذیریم. چرا نباید به جایی برسیم که از میان گزینه های خوب و خوب تر یکی را انتخاب کنیم و همیشه انتخابمان میان گزینه های بد و بدتر نباشد. این مساله به فراکسیون امید برمی گردد و باید پذیرای انتقادات بود. من به دلیل رفاقت با آقای عارف هیچگاه با وی کل کل و مناقشه ای نکردم.

وی در ادامه اظهار کرد: من در ابتدا حتی با نام «امید» نیز موافق نبودم بلکه معتقد به نام بردن از نام اصلاح طلبی برای این فراکسیون بودم. ما در مجلس هشتم 40 نفر بودیم؛ باورکنید تاثیرگذاری ما 40 نفر در آن مجلس بیشتر از 120 نفر فراکسیون امید است. دلیل این امر هم جدی گرفتن مسائل و امور بود و برای رسیدن به اهداف نیز با هیچ کس شوخی نداشتیم.

دبیرکل حزب مردم سالاری گفت: مشکل اصلی ما این است که تحزب در کشور را جدی نمی گیریم. بدون شک اگر یک کاندیدای حزبی وارد مجلس شود حزب وی 4 سال دیگر نیز نیاز به رای دارد به همین خاطر نماینده مجبور است به وعده ها و شعارهای خود پیش از انتخابات جامه عمل بپوشاند. نماینده همچنین باید طوری عمل کند که افکار عمومی را در حمایت از خود داشته باشد. یکی از مشکلاتی که ما با شورای سیاستگذاری داریم همین است. ما می گوییم شورای سیاستگذاری باید متشکل از احزاب باشند نه افراد، متاسفانه امروز تعداد افراد در آن شورا از احزاب بیشتر است. لذااز آن شورا خارج شدیم. ما باید به سمت احزاب جدی اصلاح طلب در سراسر کشور رویم و با کمک آنها مسائل را حل کنیم.

وی در پایان گفت:ما نباید احزاب تک نفره را به حوزه تصمیم گیری راه دهیم. حزب مردم سالاری 185 دفتر در سراسر کشور دارد و دارای اشخاص معین و شعبی فعال در کشور است. ما در طول این مدت هیچ تاخیری در برگزاری کنگره ها و انتخابات های شورای مرکزی حزب و روزنامه مردم سالاری نداشتیم. بنده نیز معتقدم که باید عذر احزاب تک نفره را خواست. اینکه ما بگوییم احزاب نمی توانند حرف درستی نیست زیرا هنوز میدانی به آنها جهت تاثیرگذاری و ایفای نقش داده نشده است. نه دولت، نه مجلس و نه شورای شهر ما حزبی نیست بلکه تنها فهرستی را تهیه کردند و آقای خاتمی را مجبور به تایید آن کردند.

برچسب ها: روحانی ، کواکبیان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار