معاون اقتصادی شهرداری مشهد در حاشیه بازدید از نمایشگاه مطبوعات؛
معاون اقتصادی و رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکتهای شهرداری مشهد در حاشیه بازدید از نمایشگاه مطبوعات در غرفه تابناک از اراده شهرداری مشهد برای تغییر فضای روانی سرمایه گذاری خبر داد.
کد خبر: ۵۱۷۰۲۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳ 30 October 2017

به گزارش تابناک رضوی؛ رضا خواجه نائینی در حاشیه بازدید از نمایشگاه مطبوعات در غرفه تابناک از اراده شهرداری مشهد برای تغییر فضای روانی سرمایه گذاری خبر داد و در خصوص اولویت های کاری شهرداری مشهد گفت: اولویت جدی شهرداری مشهد، تغییر فضای ذهنی و روانی حوزه سرمایه گذاری استان خراسان و شهر مشهد است؛ به خصوص آنکه این تغییر نگاه در زمینه  اتفاقاتی که متاسفانه برای چند پروژه انجام شده، لازم است.
وی افزود: تغییر نگاه سرمایه داران چندین راهکار دارد که یکی جلب اعتماد سرمایه گذاران می باشد. بر این اساس نیاز است تا به حرف های آن ها را گوش کنیم و با آن ها تعامل کنیم و درخواست هایشان را بشنویم. 

خواجه نائینی ادامه داد: به لحاظ قانونی چنان چه تسهیلات و تخفیف هایی در حوزه های دارای مشکل ارائه دهیم، تغییر نگاه ایجاد خواهد شد؛  زیرا  سبب تغییر احساس، در ذهن سرمایه داران می شود؛ همچنین در حوزه تنوع بخشی، سیاست های جدی داریم که این امر به لحاظ در آمد و حوزه هایی که شهرداری می تواند در جذب سرمایه گذار موفق باشد، اهمیت دارد.

معاون اقتصادی شهرداری مشهد همچنین در ارتباط با فروش تراکم تصریح کرد: طبیعتا بحث پروانه و زمین، سالیان سال به عنوان درآمد اصلی شهر بوده و در این دوره هم خواهد بود؛ ولی رویکرد ما این است که حوزه های دیگری را هم فعال کنیم. 

وی بیان کرد: آقای شهردار که سابقه خوبی در زمینه مدیریت شهری دارند، سه حوزه گردشگری، حمل و نقل و آی تی را به عنوان حوزه های کسب درآمد پایدار اعلام کردند و شعار شهر هوشمند، شعار اصلیشان است که در این زمینه ها فعال خواهیم شد.
خواجه نائینی گفت: جهت تامین منابع مالی شهرداری در گذشته  فروش اوراق در دستور کار بوده است ولی بنا داریم روش های دیگری مانند بورس و روش های اوراق مبتنی بر سهام و همچنین روش های تشکیل شرکت سهامی و... را به کار بگیریم تا بتوانیم هم بدهی ها را وصول، تهاتر و یا جبران کنیم. 

وی در ارتباط با روش های تامین مالی شهرداری مشهد بیان کرد: آقای شهردار شدیدا به دنبال نهایی شدن و تثبیت طرح جامع و سپس طرح تفصیلی هستند که دیگر بحث تراکم و.. از این حالت خارج شود. طبیعتا طرح جامع و تفصیلی چنان چه نهایی و ابلاغ شود مکانیسم مشخصی برای پروژه ها وجود خواهد داشت و دیگر بحث تراکم مطرح نیست.

معاون اقتصادی شهرداری با اشاره به اینکه در سال های گذشته طرح جامع وضعیت مشخصی نداشته است، خاطر نشان کرد:  تصمیماتی در این اواخر در مدیریت شهری گذشته گرفته شد اما اجرایی و ابلاغ نشد؛ آقای شهردار با جدیت به دنبال این هستند که این طرح ها به تصویب برسد.

خواجه نائینی در پایان در پاسخ به این سوال که بدهی قطعی شهرداری مشهد چه میزان است، گفت: همان طور که قبلا آقای آذری اعلام کرده اند، بدهی قطعی شهرداری مشهد در حدود پنج هزار و هفتصد میلیارد تومان است که بخشی از آن اوراق و بخش دیگر بدهی به پیمانکاران است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار