قدرت‌ا.. نوروزی، شهردار اصفهان در حاشیۀ بازدید از غرفۀ روزنامۀ شهرآرا در بیست‌و‌سومین نمایشگاه مطبوعات در تهران اظهار کرد: مشهد در عین حال که میزبان توریست داخلی است، میزبان توریست خارجی مذهبی هم هست، درحالی‌که اصفهان بیشتر میزبان توریست چشم‌آبی است. به همین دلیل ما ‌دنبال توسعۀ گردشگری با شهرداری مشهد هستیم.
کد خبر: ۵۱۶۹۰۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳ 30 October 2017

به گزارش تابناک : شهردار اصفهان با بیان اینکه نشست اخیر شهرداران کلان شهرهای ایران در مشهد جلسۀ خیلی خوبی بودافزود: به‌دلیل درد مشترکی که همۀ کلان‌شهرهای کشور دارند، در مشهد دور هم جمع شدیم و خواستیم برای مشکلاتمان راه‌حل مشترک پیدا کنیم دراین‌باره بحث‌هایی شد و قرار بر این شد که این جلسات ادامه داشته باشد.وی ادامه داد: در همین راستا جلسۀآینده در تهران برگزار خواهد شد و بعد از آن ما در اصفهان میزبان شهرداران کلان‌شهرها خواهیم بود.نوروزی حضور شهردار تهران را در جلسات هیئت دولت، یک ظرفیت خوب دانست و افزود: تلاش ما این است که از این ظرفیت استفادۀ بهینه شود، البته در همین مدت کوتاه هم استفاده‌های مناسبی شده است.
 شهردار اصفهان تاکید کرد: قرار شده است شهرداران کلان‌شهرها بعضی اوقات در هیئت دولت حضور پیدا کنند و به فراکسیون‌های مجلس بروند تا در هماهنگی کامل اثرگذاری بیشتری در رابطه با بودجه و مسائل دیگرانجام شود.وی خاطرنشان کرد: ما در اصفهان چالش‌های زیادی داریم، برخی از این چالش‌ها برمی‌گردد به تکمیل نشدن پروژه‌هایی که باید در گذشته اجرا می‌شد اما نتوانسته است زمینۀ مناسب را برای معرفی اصفهان به‌عنوان پایتخت جهان اسلام فراهم کند.نوروزی ادامه داد: امیدواریم که نام شهر جهانی اصفهان در عمل هم با توسعۀ امکانات به یک واقعیت تبدیل شود.
آیسسکو، در سال ٢٠٠۶۶ اصفهان را به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب کرد.شهردار اصفهان گفت: اصفهان خلاقیت ذاتی بسیاری دارد، چیزهایی دارد که در هیچ کجای ایران و حتی جهان نیست، میراث بسیاری با قدمت‌های گوناگون در اصفهان موجود است و عنوان «پایتخت فرهنگی جهان اسلام» شایستۀ اصفهان است. اما باید این را به‌روز کرد و امکانات را در سطح وسیع به کار گرفت. وی ادامه داد: مشهد به دلیل جذب گردشگر فراوان ایرانی و خارجی در برخی از زمینه‌ها از جمله اشتغال زایی رشد خیلی خوبی داشته است. بخشی از این مربوط به مدیران است، اما بخش مهم آن به برکت امام هشتم(ع) است.این مدیر شهری اصفهان تأکید کرد: وقتی مسافر به مشهد می‌آید هتل‌داری توسعه پیدا می‌کند، اما اصفهان این را ندارد، باید زیرساخت‌ها آماده شود و بسیاری از اتفاقات مثبت دیگر در این زمینه رخ دهد.نوروزی تصریح کرد: جاذبه‌های اصفهان بیشتر جاذب تودۀ مردم جهان است، اما مشهد میزبان ایرانیان، شیعیان و مسلمانان است. اصفهان زمینۀ حضور همه ادیان مختلف و آحاد بشری را دارد و ما باید ابزار آن را فراهم کنیم. اصفهان می‌تواند آبروی ایران و نگین درخشان کشور باشد.
وی گفت: ما در کنار توریست داخلی در مشهد میزبان توریست خارجی مذهبی هم در این شهر هستیم، اما توریست اصفهان چشم‌آبی‌ها و مو طلایی‌ها هستند. ما می‌گوییم که تخت پولاد اصفهان هم بازماندگان امام رضا (ع) است، چه از نظر علم و چه از نظر نسب. اتفاقا من در سفر اخیرم به مشهد این موضوع را با آقای تقی‌زاده در میان گذاشتم. باید راجع به این موضوع فکر کنیم، که ما یک شعبۀ گردشگری در مشهد راه بیندازیم و بتوانیم مسافرهای خارجی که به مشهد سفر می‌کنند را حداقل دو تا سه روز در اصفهان میزبانی کنیم.

 




منبع : شهرآرا آنلاین 
مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار