استاندار کرمان بر لزوم افزایش اعتماد عمومی تاکید کرد و گفت: در دوران دفاع مقدس با جلب اعتماد مردم پیروز شدیم
کد خبر: ۵۱۴۳۰۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷ 25 October 2017
علیرضا رزم‌حسینی پیش از ظهر سه شنبه در پنجمین جلسه شورا و ستاد نکوهداشت هفته پدافند غیرعامل استان کرمان اظهار داشت: در برخی از حوزه ها مانند مثلث توسعه اقتصادی، پدافند غیرعامل، امنیت، گردشگری و میراث و ورزش و... با همکاری همه ارگان ها و دستگاه ها که این موضوعات را جدی گرفتند استان کرمان در کشور برگزیده شد.

وی افزود: روز به روز که جهان در حال پیشترفت توسعه است به اهمیت پدافند غیر عامل واقف می شویم و هر اقدامی که منجر به کاهش آسیب پذیری در همه حوزهای یک کشور می شود همان پدافد غیرعامل خواهد بود.

 رزم حسینی با اشاره به اینکه پدافند غیر عامل مختص مسائل امنیتی نیست، بیان داشت: در مسائل اقتصادی، فرهنگی حتی سیاسی هم با یک خبر و مقاله نادرست می توان آشوب اجتماعی را در کشور بر پا کرد و کشور را در آستانه جنگ های داخلی قرار داد.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل حوزه بسیار گسترده ای است، بیان داشت: در این حوزه نباید کاستی وجود داشته باشد در غیر این صورت آسیب های جدی به نظام وارد می کند، حادثه هایی مانند پلاسکو، تنبیه یک دانش آموز و ... می توانست یک آسیب اجتماعی را در جامعه به وجود آورد.

وی اظهار کرد: در استان کرمان با مطرح کردن مثلث توسعه اقتصادی یک نوع پدافند غیرعامل  در راستای تقویت اقتصاد استان تشکیل شد و این پدافند غیرعامل یعنی با فقر و جهل در جامعه مبارزه کرده ایم.

رزم حسینی وحدت سیاسی، خرد و اقلانیت سیاسی را مقدمه پدافند غیرعامل دانست و گفت: با نزاع و اختلاف نمی توانیم پدافند غیرعامل را اجرایی کنیم و این امر با همدلی و همکاری همه ارکان های جامعه قابل اجرا است.

استاندار کرمان تصریح کرد: ما هیچگونه اعتقادی بر برخورد فیزیکی مسائل امنیتی نداریم و به همین دلیل در چهار سال گذشته بحران های کارگری استان کرمان را با گفت و گو و تعامل حل و فصل کرده ایم و این نشان از درک و فهم بالای مردم استان کرمان دارد.

وی بر جدی گرفتن پدافند غیرعامل تاکید کرد و افزود: با تاکید بر این امر می توانیم بستری برای تعالی شدن همه امکانات در استان ها ایجاد کنیم.

رزم حسینی با اشاره به اینکه بودجه استان کرمان بیشتر از استان های دیگر نیست تصریح کرد: ما باید حوزه مشارکت های مردمی و اعتماد های عمومی مردم را در استان افزایش دهیم زیرا در دوران دفاع مقدس با همراهی سینه به سینه و دل به دل مردم توانستیم اعتماد مردم را جلب و هشت سال پایداری را در کشور به وجود آوریم.

استاندار کرمان بیان داشت: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید کارنامه واقعی بدون هیچگونه بزرگنمایی و حتی بیان آسیب ها اقدامات موثر را به اطلاع مردم برسانیم و این اقدام باعث ایجاد تقویت انقلاب اسلامی می شود.

وی افزود: به عقب برگردیم و ببینیم با سرمایه های اجتماعی، اعتماد مردم چه کردیم و باید مسائل کشور را چهره به چهره در اختیار مردم بگذاریم و این هدفی برای ارتقاء تقویت اسلامی است و باید موج امید را مانند زمان دفاع مقدس در میان جوانان راه اندازی کنیم.

استاندار کرمان بیان داشت: چالش آینده این نظام معیشت یارانه ای نیست و معیشت مردمی و توان افزایی است و از سرمایه های اجتماعی به درستی استفاده کنیم.

رزم حسینی تصریح کرد: کاش بتوانیم مردم را از هر قشری چهره به چهره به گفتگو و بحث بنشانیم که نقش خودشان را در توسعه تعریف کند و هیچ فردی نباید در هیچ مسئله ای کنار گذاشته شود و در فعالیت معیشت مردمی گام برداریم.

در حوزه پدافند غیرعامل استاندار کرمان به عنوان استاندار نمونه کشوری شناخته شده اند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار