مدیر حج و زیارت خراسان رضوی گفت: دفاتر مجاز زیارتی این استان ظرف 72 ساعت ویزای زائران اربعین را صادر کرده و تحویل می دهند.
کد خبر: ۵۱۱۳۲۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱ 19 October 2017
به گزارش تابناک : جواد شاد افزود: مرجع اصلی تقاضا و دریافت ویزای اربعین، دفاتر زیارتی مورد تایید سازمان حج و زیارت هستند و به غیر از دفاتر مزبور، جایی مجاز به اقدام در این خصوص نیست.
وی گفت: زائران اربعین حسینی با توجه به تمهیداتی که برای بیمه زائران اربعین و ارائه خدمات هلال احمر به آنها در نظر گرفته شده حتما در سامانه سماح نام نویسی کرده و ویزای خود را از 270 دفتر زیارتی معرفی شده توسط این سامانه در تمامی شهرستان های خراسان رضوی تحویل بگیرند.
او افزود: برخی گزارش ها از اقدام برخی افراد به دریافت پول از متقاضیان و ثبت نام آنان برای ارائه ویزا می رسد که مردم بدانند این افراد کلاهبردار هستند، زیرا مردم نباید هیچ پولی را به شکل نقدی پرداخت کنند و تمامی مبالغ، از طریق درگاه اینترنتی دریافت می شود.
وی گفت: امسال ویزا به صورت انفرادی صادر می شود یعنی هر زائری باید به شکل مستقل یک ویزا داشته باشد و دیگر مانند سال گذشته ویزای گروهی (مانیفستی) صادر نمی شود.
شاد افزود: در عین حال توصیه سازمان حج و زیارت به کسانی که می خواهند به صورت خانوادگی و دسته جمعی به زیارت اربعین حسینی مشرف شوند این است که همگی از یک دفتر، ویزای خود را دریافت کنند تا بتوانند از یک مرز خارج شوند.
پارسال حدود 115 هزار نفر از استان خراسان رضوی ویزای سفر به عراق برای شرکت در آیین زیارت اربعین حسینی را اخذ کرده بودند. 






منبع : شهرآرا آنلاین 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار