پرونده ویژه تابناک رضوی(2)
پس از انتخاب شهردار مشهد، قطار تغییرات به آرامی در بدنه مدیریت شهری در حرکت است که انتقادها و یا نظراتی در این ارتباط در میان فعالین سیاسی خراسان وجود دارد. بر این اساس خبرنگار تابناک رضوی به سراغ جواد آرین منش، نماینده اصولگرا دو دوره مجلس شورای اسلامی و نایب رئیس اسبق کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی رفت. آرین منش در این خصوص ضمن تحسین یکپارچگی مدیریت شهری مشهد از انتصاب معاونین اعلام رضایت کرد.
کد خبر: ۵۱۱۳۲۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶ 19 October 2017
روند انتصابات شهرداری مشهد مبتنی بر خرد جمعی و عقلانیت است

به گزارش تابناک رضوی؛ پس از انتخاب شهردار مشهد، قطار تغییرات به آرامی در بدنه مدیریت شهری در حرکت است که انتقادها و یا نظراتی در این ارتباط در میان فعالین سیاسی خراسان وجود دارد. بر این اساس خبرنگار تابناک رضوی به سراغ جواد آرین منش، نماینده اصولگرا دو دوره مجلس شورای اسلامی و نایب رئیس اسبق کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی رفت. آرین منش در این خصوص ضمن تحسین یکپارچگی مدیریت شهری مشهد از انتصاب معاونین اعلام رضایت کرد.

مدیریت شورا از اعتدال، آرامش و عقلانیت برخوردار است
وی در این رابطه گفت: به طور کلی انتخابات شورای شهر مشهد، انتخابات پرشور و با نشاطی بود و مشارکت مردم در انتخابات بالاترین نرخ مشارکت نسبت به دوره های گذشته را داشت. از این رو لیستی یکدست که لیست امید بود رای آورد.

نماینده مردم مشهد در دوره هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی افزود:  وقتی افرادی از یک لیست و یک سلیقه شورا را شکل می دهند می توان به انسجام آنان امیدوار بود. حاشیه ها و اختلاف سلیقه ها خود را زود نشان می دهد اما تا کنون در شورای شهر شاهد حاکمیت عقلانیت و اعتدال بودیم و به نظر می رسد مدیریت شورا نیز از اعتدال، آرامش و عقلانیت برخوردار است. 

آرین منش با تاکید بر تفکر سیاسی خود تصریح کرد: بنده به عنوان یک اصولگرا معتقدم، لیست امید مشهد در طول انتخابات شوراها از بالاترین میزان رای برخوردار بوده به طوری که تعداد آرا نفر آخر لیست امید از اولین نفر شورای شهر گذشته بالاتر بوده است.

وی ادامه داد: این بدین معنا است که مردم به شورا اهمیت می دهند و شوراها روند تکاملی پیموده اند؛ از این رو پس از انتخابات، یکی از مهم ترین و حساس ترین تصمیمات شوراهای شهر، انتخاب شهردار است. اعتراف می کنم که روند انتخاب شهردار در مشهد را کاملا تعقیب می کردم و در جریان اقدامات بودم و این اقدامات کاملا مبتنی بر خرد جمعی، عقلانیت بوده است و گزینش شهردار نیز به صورت مرحله ای اتفاق افتاد. 

روند انتخاب شهردار به خوبی انجام شد
این فعال سیاسی با اشاره به اینکه در روند انتخاب شهردار مشهد بهترین گزینه ها جهت تصدی شهرداری انتخاب شدند، عنوان کرد: روند انتخاب شهردار بسیار خوب انجام شد؛ به طوری که بعد از بررسی برنامه ها، گفتگو و مصاحبه آقای خامسی انتخاب شدند. من در مورد ایشان اشاراتی داشته ام که به نظر می آید یکی از بهترین گزینه ها برای شهرداری مشهد ایشان می توانست باشد.

آرین منش در ادامه تاکید کرد: ایشان تجربه 25 ساله مدیریت شهری را دارند و تقریبا همه معاونت های شهرداری اعم از حوزه عمرانی، خدمات شهری و حتی حوزه های فرهنگی و روزنامه نگاری و در ایجاد فرهنگسراها نقش جدی و تجربه ارزشمندی دارند. به علاوه ویژگی هایی مورد انتظار است که همان بومی بودن، تجربه و اعتدالگرایی است؛ زیرا معتقدم شهرداری نباید سیاسی اداره شود. تصور می کنم تا بدین جا روند کار به خوبی پیش رفته همچنین انتصابات تا بدین جا به خوبی پیش رفته است. 

آل شیخ؛ چهره ی ایده پرداز و صاحب نظر در توسعه شهری
این فعال اصولگرا در خصوص انتصابات شهردار مشهد در حوزه معاونت ها تصریح کرد: معتقدم انتخاب معاونت ها به شایستگی انجام شده است؛ انتخاب معاون برنامه ریزی و توسعه انسانی که آقای آل شیخ هستند، مناسب بوده است. ایشان چهره ای صاحب نظر در زمینه توسعه شهری هستند و آشنایی کاملی با ظرفیت های سرمایه گذاری دارند. همچنین از ایده های نو برخوردارند.

وی ادامه داد:  آقای آل شیخ سابقه کارهای چشم گیری مانند مشاور باغ کتاب و نمایشگاه شهر آفتاب تهران دارند و در این معاونت به خوبی منتصب شده اند.

شوشتری، شاخص ترین چهره حمل و نقل استان 
نایب رئیس اسبق کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین معاونت حمل و نقل نیز انتصاب شایسته ای بوده است؛ جناب آقای شوشتری شاخص ترین چهره در زمینه حمل و نقل استان و از اصلی ترین بنیان گذاران قطار شهری در مشهد هستند. ایشان در توسعه حمل و نقل کارهای شایسته ای انجام داده اند .

آرین منش خاطر نشان کرد: بنده زمانی که در مجلس شورای اسلامی بودم از نزدیک شاهد دغدغه های ایشان برای حل مشکلات و گرفتن بودجه از مجلس بودم. آقای شوشتری گام های مهمی در توسعه حمل و نقل برداشتند.  

بختیاری، چهره فرهنگی، رسانه ای و دانشگاهی
مدیر کل اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان بیان کرد: از سوی دیگر امروز شنیدم آقای بختیاری به معاونت فرهنگی شهرداری منصوب شدند. ایشان یکی از چهره های جوان، پر انگیزه و قرآنی هستند که گام های خوبی در ایجاد خبرگزاری ایکنا و مدیریت ایسنا برداشتند. آقای بختیاری چهره فرهنگی، رسانه ای و دانشگاهی هستند و می توانند ارتباط شهرداری را با دانشگاه که امروزه حوزه کاری ماست، بردارند.

وی بیان کرد: سایر معاونت های منتخب نیز از همین ویژگی های عنوان شده برخوردار هستند و برایشان آرزوی موفقیت دارم.

ارتباط مدیریت شهری با دانشگاه فعال است
معاون آموزشی ـ پژوهشی مؤسسه آموزش عالی آرمان رضوی مشهد تاکید کرد: معاونت های شهرداری مشهد نیز ارتباطات خوبی با حوزه دانشگاه ایجاد کرده اند؛ هفته گذشته آقای آل شیخ به دانشگاه آرمان رضوی مشهدآمدند که این را می توان اولین ارتباط حوزه دانشگاه دانست. همچنین سه شنبه آینده نیز از ریاست محترم شورای شهر مشهد، جناب حیدری دعوت شده است و امیدواریم این ارتباطات مدیریت شهری با دانشگاه توسعه داشته باشد.
آرین منش افزود: ارتباط با دانشگاه یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری است که در مدیریت حاضر به خوبی لحاظ شده است. 

نماینده دو دوره مجلس شورای اسلامی در پایان اذعان کرد: بنده اصولگرا هستم اما به نظر می آید مصالح شهر بر مصالح شخصی و فردی بنده غلبه دارد و باید همه به شهردار و شورای شهر کمک کنیم که رسالت خدمت به مردم انجام گیرد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار