معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بایو بانک دانشگاه علوم پزشکی مشهد از نظر طراحی منحصر به فرد است و گنجایش ۲۶ یخچال منهای ۸۰ درجه را دارا است.
کد خبر: ۵۰۷۶۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱ 12 October 2017
به گزارش تابناک : وی ادامه داد: در این بانک نمونه های بیمارانی که به کانسر یا ناهنجاری های جنینی دچار هستند، نگهداری می شوند و در آینده آزمایشات تکمیلی، ارزیابی های ژنتیکی و ارزیابی های بایولوژیکی روی این افراد انجام می شود. 

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: این بایو بانک جهت مطالعه کهورت یا مطالعه پایش سلامت کارکنان مورد استفاده قرار می‌گیرد و نمونه خون مرکز پایش سلامت دانشگاه نیز به مدت ۱۰ سال در این مکان نگهداری می شود تا در آینده این موارد جهت انجام تحقیقات بیولوژیکی مورد استفاده قرار می گیرد. 

تفقدی تصریح کرد: بایو بانک به لحاظ طراحی در کشور منحصر به فرد است و قابلیت قرار گرفتن ۲۶ یخچال منهای ۸۰ درجه، دو تانک ازت، آزمایشگاه، یخچال فریزر منهای ۲۰ بزرگ در ابعاد ۹ متر مربع،  یخچال هشت درجه با ابعاد دو متر مربع با کاربرد خاص هر وسیله را در نگهداری نمونه های زیستی دارا است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، وی تاکید کرد: بنا شده تا این مرکز به صورت متمرکز فعالیت و دانشگاه هیج بایو بانک دیگری در مراکز خود نداشته باشد و در این محل نمونه ها نگهداری شوند. در حقیقت مجموعه کهورت، بایوبانک و اتاق های تمیز زیر ساخت‌های دانشگاه در حوزه فناوری و مطالعات بالینی روی انسان است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، بایو بانک را کانکت رجیستری دانست و بیان کرد: مساحت این مرکز ۲۰۰ متر مربع و حدود ۴۰۰ میلیون تومان جهت تجهیز و ساخت این مرکز هزینه شده است.






منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار