قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: در شش ماهه نخست سال جاری، ۱۹ میلیون و ۱۰۰ هزار زائر به مشهد مقدس و بارگاه منور رضوی مشرف شده‌اند.
کد خبر: ۵۰۷۵۴۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰ 12 October 2017
به گزارش تابناک : سید مرتضی بختیاری در نشست هم اندیشی صاحب‌نظران و فعالان فرهنگی که با حضور معاونان و مسئولان آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار داشت: معارف قرآنی و آموزه‌های اهل بیت(ع) سرمایه عظیمی است که در اختیار ماست و بایستی برای معرفی، تبیین، ترویج و توسعه آن برنامه‌ریزی گسترده انجام دهیم.

وی تصریح کرد: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب در منشور هفت‌گانه، رسالت آستان قدس رضوی مقوله فرهنگ است و عزم جدی و راسخ وجود دارد که منویات معظم له را در این حوزه محقق کنیم.

بختیاری گفت: مردم مظلوم میانمار در آتش ظلم و جور می‌سوزند و جایزه صلح نوبل نیز در دستان حاکمان ستمگرشان است و این نتیجه تبلیغات هدفمند شبکه‌های تلویزیونی و رسانه‌های صهیونیسم است.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: نخبگان فرهنگی و صاحب‌نظران باید نیاز جامعه را جدی‌تر دنبال کنند و با قرار دادن منابع متقن و غنی در اختیار اصحاب رسانه و جراید زمینه آشنایی بیشتر جوانان و مردم را با مکتب اهل بیت(ع) فراهم آورند.

وی با اشاره به شیطنت‌ها و تحریف‌های دشمنان در عصر حاضر گفت: تبیین زوایای مختلف زندگی نورانی امام رضا(ع) در حوزه های فردی، اجتماعی، مدیریتی و حاکمیتی می‌تواند این شبهات را بزداید و اسلام ناب را به جامعه و جهانیان معرفی کند.

بختیاری تصریح کرد: در شش ماهه نخست سال جاری، 19 میلیون و 100 هزار زائر به مشهد مقدس و بارگاه منور رضوی مشرف شده‌اند و با ادامه این روند صعودی در سال‌های آتی شاهد حضور 40 میلیون زائر در این قطعه از بهشت هستیم.

وی با اشاره به افزایش تعداد زائران پیاده دهه آخر صفر در سال‌های اخیر نیز گفت: ترویج و توسعه فرهنگ میزبانی از زائران از مهمترین موضوعاتی است که متولیان فرهنگی و صاحبان قلم و جراید بایستی بدان اهتمام داشته باشند.

بختیاری گفت: تولیت معزز آستان قدس رضوی از نخستین روزهای آغاز خدمت در بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا(ع) به موضوعات تکریم زائران از مبداء تا مبداء و توسعه مفهوم خادم، خدمت و مخدوم اشاره کردند که در بادی امر برای بسیاری مبهم بود ولی بحمدالله امروز نتایج درخشان این طرح ها در گوشه گوشه میهن اسلامی با خدماتی که به محرومان و مستضعفان ارائه می شود، تبلور یافته است.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنانش، نقدپذیری را لازمه تحول و تحرک دانست و گفت: با روحیه انقلابی و جهادی و پذیرش نقد منصفانه و سازنده دلسوزان و صاحب‌نظران این مسیر مقدس را ادامه خواهیم داد.

در ابتدای این جلسه رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی به ارائه گزارش از اهم اقدامات صورت گرفته پرداخت و صاحبنظران و نخبگان فرهنگی به بیان نقطه نظرات، دیدگاه ها و ایده هایشان پیرامون مرضوعات مختلف پرداختند.






منبع : آستان نیوز 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار