فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: این استان با داشتن 10 درصد جاده های کشور از جمله سه استان دارای بیشترین تلفات جاده ای است.
کد خبر: ۵۰۶۶۷۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹ 10 October 2017
به گزارش تابناک : سردار قادر کریمی روز سه شنبه در مراسم افتتاح قرارگاه جدید پلیس راه استان خراسان رضوی در جمع خبرنگاران افزود: وجود جاذبه های زیارتی، سیاحتی و مسافرتی حجم بسیاری از مسافران و گردشگران را به مقصد مشهد سرازیر کرده به گونه ای که روزانه هزار و 500 دستگاه اتوبوس و در مناسبت های خاص روزانه تا پنج هزار اتوبوس در جاده های این استان تردد دارند. 
وی اظهار کرد: امیدواریم با همکاری دستگاههای حوزه راهداری و حمل و نقل بتوانیم جاده های استان را هوشمند کنیم زیرا هوشمند سازی جاده ها موجب می شود عملیات ترافیکی، نقاط پر تصادف و واحدهای گشتی به راحتی کنترل شوند.
وی گفت: در صورت همکاری دستگاههای مرتبط تا پایان سال جاری حدود چهار پایگاه دیگر در جاده های استان به ویژه در نقاطی که خلاء حضور پلیس راه وجود دارد احداث خواهد شد.
فرمانده پلیس راه خراسان رضوی نیز گفت: پلیس راه این استان با 24 پاسگاه بیشترین تعداد پایگاه پلیس راه در استانهای کشور را دارد اما در بخش تلفات جاده ای جزو سه استان نخست قرار گرفته است.
سرهنگ هادی امیدوار افزود: این استان با 20 هزار خودرو سنگین در ناوگان باری و پنج هزار دستگاه اتوبوس در ناوگان مسافربری به احداث این قرارگاه پلیس راه نیاز داشت که از دستگاه های مرتبط با ساخت این مرکز قدردانی می کنیم.
استان خراسان رضوی با 145 میلیون تردد جاده ای در 116 محور شریانی طی نیمه اول امسال جزو سه استان نخست کشور از نظر تلفات ناشی از تصادفات جاده ای بود.
این استان 20 هزار و 574 کیلومتر راه دارد که 6 هزار و 422 کیلومتر آن بین شهری و 14 هزار و 152 کیلومتر آن راه روستایی است.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار