با نزدیکی به اربعین حسینی بسیاری از عاشقان حسینی اقدام به رفتن عتبات با پای پیاده میکنند؛ در این میان پرداختن به برخی موارد از اهمیت زیادی برخوردار است تا زائران به سلامت این فریضه را به پایان برسانند.
کد خبر: ۵۰۶۶۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱ 10 October 2017
به گزارش تابناک رضوی؛ با نزدیکی به اربعین حسینی بسیاری از عاشقان حسینی اقدام به رفتن عتبات با پای پیاده میکنند؛ در این میان پرداختن به برخی موارد از اهمیت زیادی برخوردار است تا زائران به سلامت این فریضه را به پایان برسانند. در این میان سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده رضوی گفت: طبق تصمیم کارگروه سلامت زائران پیاده امام رضا(ع) امسال 15 پایگاه سلامت با تجهیزات کامل در اختیار زائران پیاده در دهه پایانی ماه صفر خواهد بود که از این تعداد 10 پایگاه ثابت و 5 پایگاه سیار است. 

حسین رضایی گفت: خدمات پزشکی در این ایام در سه سطح ارائه می‌شود، در یک سطح بیماریابی، خدمات امدادی، فوریت‌های پزشکی، پانسمان‌های سطحی و تجویز داروهای OTC در محل‌های اسکان‌ و توسط نیروهای پیراپزشک انجام می‌گیرد، در سطح دوم پزشکان و پرستاران در محل پایگاه‌های سلامت زائران، خدمات درمانی را ارایه خواهند کرد و در سطح سوم بیماران به بیمارستان‌های طرف قرارداد، ارجاع داده می‌شوند.

رضایی گفت: در تمام پایگاه‌ها تجویز دارو توسط پزشکان مقیم و خدمات پرستاری ترجیحا با تفکیک جنسیتی توسط پرستاران ارایه می‌شود و ارجاع زائران بین هر یک از سطوح با فرم ارجاع خواهد بود. 

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده رضوی در گفتگو با ایسنا تصریح کرد: پایگاه‌های سلامت زائر حدود 10 پایگاه در مرکزیت محل‌های اسکان است و هر پایگاه بین 10 تا 15 محل اسکان را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

وی تاکید کرد: زائرانی که قصد سفر پیاده در ایام دهه پایانی ماه صفر را دارند قبل از سفر از سلامت کامل خود اطمینان حاصل کنند و اگر داروی خاصی را مصرف می‌کنند متناسب با تعداد روزهای سفر به همراه دارو خود بیاورند، همچنین در طول مسیر از مصرف مواد خوراکی که به سلامت آنها اطمینان ندارند پرهیز کنند. 

رضایی ادامه داد: زائران پیاده به لباس، کفش و پوشش مناسب در فصل پاییز توجه و دفترچه بیمه و سوابق پزشکی خود را همراه داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار