پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت که با شرایطی که در حال حاضر وجود دارد دیگر به این فوتبال امیدی ندارد.
کد خبر: ۵۰۶۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۲ 10 October 2017
به گزارش تابناک : امیرحاج رضایی درباره انتخاب وینفرد شفر به عنوان سرمربی تیم استقلال اظهار داشت: نمی‌توان نسخه واحدی را در نظر گرفت که اگر کسی جایی موفق بوده، همیشه موفق باشد. نمونه‌اش کارلو آنچلوتی بود که در چهار تیم مختلف جام گرفت، اما در بایرن مونیخ شرایط برای او تکرار نشد و از این تیم رفت. روزمه شفر به این صورت بوده که در بعضی از جاها موفق و برخی جاها ناموفق بوده است.
 
دوست دارم شفر با استقلال موفق شود
وی افزود: این درست است که شفر اطلاعاتی در مورد فرهنگ و اقلیم ما دارد، اما عوامل زیادی در موفقیت یا ناکامی در فوتبال ایران نقش دارند. فوتبال ما خاص است و عوامل بیرونی به عوامل داخلی خیلی لطمه می‌زنند. دوست دارم شفر در استقلال موفق شود، چون اگر بین استقلال و پرسپولیس رقابت بوجود بیاید، به سود فوتبال‌ است و تماشاگر گریزی به پایان رسیده و مردم به ورزشگاه می‌آیند. از لحاظ اقتصادی هم می‌تواند کمک کند.
 
منصوریان جوان و شفر پیر!
پیشکسوت فوتبال کشورمان خاطرنشان کرد: اینکه شفر در استقلال موفق می‌شود یا نه، پاسخش دست من نیست. هر مربی که انتخاب می‌شود، واژه‌هایی برای آن می‌تراشیم. منصوریان آمد، گفتند جوان است و مربیگری استقلال برای او زود بوده، شفر که انتخاب شد گفتند پیر است! فوتبالی که حاشیه، فساد و سوء مدیریت دارد، این همه رسانه‌ها را به خودش مشغول کرده است.
 
شفر تیم ملی را در آلمان تمرین داد
حاج‌رضایی ادامه داد: وقتی مربی تیم ملی در انتخابی جام جهانی 1994 بودم، به آلمان رفتیم که شفر سرمربی تیم کارلسروهه بود. او آن موقع جوان بود و روزمه داشت. پروین سرمربی تیم بود و شفر درخواست کرد که داوطلبانه یک جلسه تیم ملی را تمرین بدهد. ما هم این اجازه را دادیم و متوجه شدیم او به سبک آلمانی‌ها تمرین می‌دهد. بازیکنان هم از نوع و سیستم تمرین راضی بودند. پس از آن گفت‌وگویی هم با شفر انجام دادیم.
 
در ایران کمیته فنی تعریفی ندارد
وی در مورد انتخاب دو نفر از اعضای کمیته فنی استقلال به عنوان دستیاران شفر تصریح کرد: کمیته فنی تعریف خاصی دارد و این تعاریف مشخص است، اما در ایران نه! کمیته فنی نهایتا می‌تواند حکم نظارتی داشته و نمی‌تواند دخالت کند. زمان مشخص می‌کند که دیدگاه کمیته فنی صحیح بوده یا نه. اگر بخواهند برای سرمربی تعیین تکلیف کنند، اصلا چنین چیزی شدنی نیست. می‌توانند گفت‌وگو کنند، صحبت‌ها را به چالش بکشانند و از میان این بحث‌ها چیزی بیرون بیاید که به سود استقلال باشد. آنچه می‌شنویم این است که پس از اعلام دستیاران، ساعاتی بعد تکذیب می‌شود.
 
85 پرونده باز در فیفا یعنی فاجعه
پیشکسوت فوتبال کشورمان در ادامه با انتقاد از فضای موجود در فوتبال کشورمان گفت: حاشیه در فوتبال ما تبدیل به مرگ شده است، به ویژه برای باشگاه‌های پایتخت. رسانه‌ می‌گوید فلان بازیکن سرما خورده و با فلان لباس در تمرین حضور پیدا کرده است، اینها چه فایده‌ای دارد؟ یا بگوییم بازیکن با تأخیر در محل تمرین حضور پیدا کرده است. اینها را نمی‌توانم هضم کنم. استقلال و پرسپولس زیر ذره‌بین قرار دارند و مسائل‌شان مطرح می‌شود، اما حلقه اصلی فوتبال گم شده است. من از روی نزاکت پاسخ رسانه‌ها را می‌دهم، وگرنه این داستان‌ها در فوتبال ما ادامه دارد و هر کسی می‌خواهد خودش را نشان دهد. 85 پرونده مفتوح در فیفا فاجعه است. اینها به خاطر ندانم کاری است، اینجاست که بحث مدیریت اهمیت پیدا می‌کند، نه اینکه بازیکن سرماخورده، اگر سرما خورده باید قرص بخورد، چه ربطی به ما دارد؟ بعضی از رسانه‌ها به این مسائل می‌پردازند و فضای زردی ایجاد می‌کنند.
 
عدم تمدید قرارداد برانکو یعنی هشدار
حاج‌رضایی در خصوص محرومیت مهدی طارمی و جریمه سنگین باشگاه پرسپولیس به دلیل قرارداد این بازیکن با ریزه اسپور ترکیه گفت: پرسپولیس با این اتفاقات شرایط خوبی ندارد. یک تیم با درایت مربی‌اش خوب پیش می‌رفت و همان مدیریتی که در موردش صحبت کردم باعث خلع سلاح این تیم شد. اینکه برانکو نمی‌خواهد قراردادش را تمدید کند، یک هشدار است. او می‌داند پولی در باشگاه نیست، محرومیت‌ها وجود دارد و هرج و مرج به وجود آمده است. چرا باید یک میلیارد و دویست و پنجاه میلیون یورو از جیب مردم برای طلب ژوزه بدهیم؟ دیدم یک آقایی در باشگاه پرسپولیس عنوان کرد که جریمه‌اش را می‌دهیم. شما خطا کردی، مردم پولش را بدهند؟
 
امیدی به این فوتبال ندارم
وی افزود: درد فوتبال ما سیستم 2-4-4 یا 3-3-4 نیست، درد ما مدیریت است. بیشتر مدیران ما ناکارآمد هستند. 50 سال در این فوتبال زندگی کرده‌ام و 95 درصد مدیران را نمی‌شناسم. پیش خودم می‌گویم آیا اینها حول و حوش فوتبال بودند؟ با عملکرد این مدیران، امیدی به فوتبال ندارم و مدت‌هاست بهم ریخته‌ام. بعضی وقت‌ها برای آموزش به استان‌ها می‌رویم و با حقایقی روبه‌رو می‌شویم که دردآور است. شهرستانی که ورزشکارانش در سرما گرمکن نداشتند. بچه‌هایی که برای فوتبالیست شدن 40 نفر بودند، اما 4 توپ بیشتر نداشتند. بانوانی که مشکلات زیادی دارند. وقتی اینها را می‌بینم، مقایسه می‌کنم با اجنبی و بیگانه‌هایی که پول ما را می‌خورند و چیزی هم عاید فوتبال ما نمی‌کنند. حق این بچه‌ها و معلمانی است که بدون امکانات کار می‌کنند. فوتبال ما شده فقط پول، سوء استفاده، تخلف، کلاه برداری و دروغ.
 
پاداش 85 میلیونی گرفتند ولی گدایی ملی کرده بودند
پیشکسوت فوتبال کشورمان خاطرنشان کرد: مطلبی در صفحه تلفن همراهم خواندم مبنی بر اینکه پس از برتری پرسپولیس برابر الاهلی عربستان، به هر بازیکنی 25 میلیون تومان پاداش داده و به سه نفر از عوامل تیم هم 85 میلیون پرداخت شده است. آن وقت با گدایی ملی از مردم خواستند به باشگاه کمک کنند. توقع دارید با این شرایط چه چیزی بگویم؟ بخشی ار رسانه‌ها قهرمانان پوشالی را روی بورس می‌برند که عادی هم شده است.
 
برانکو را خلع سلاح کردند
حاج‌رضایی در پایان گفت: ما به الهلال عربستان نباختیم، در تهران نتیجه را واگذار کردیم. وقتی که میزبانی را از دست دادیم و پس از آن فضاحتی که باشگاه پرسپولیس و بازیکن تیمش به بار آوردند. بیچاره برانکو که خلع سلاح شد. بزرگترین جمله را برانکو گفت که بعد این اتفاقات گفت چه بگویم.
 




منبع : تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار