کارشناس برنامه‌ریزی فعالیت‌های رسانه‌ای اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به نفش موثر رسانه و شبکه‌های اجتماعی در تغییر سبک زندگی افراد جامعه گفت: کارگاه آموزشی سواد رسانه با محوریت «رسانه در خانواده» به‌منظور ارتقای فرهنگ دینی با حضور بیش از هزار نفر از بانوان تأثیرگذار استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۰۵۹۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴ 09 October 2017
به گزارش تابناک : حجت‌الاسلام محمود غلامی،کارشناس برنامه‌ریزی فعالیت‌های رسانه‌ای اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با اشاره اینکه امروز در موضوع رسانه، افراد زندگی دومی را برای خودشان ایجاد می‌کنند، بیان کرد: با توجه به فراگیر شدن شبکه‌های اجتماعی بسیاری از افراد به دنبال هویت جدید با اسامی و اطلاعاتی جزء آنچه هستند، در این فضا ورود می‌کنند.
وی با بیان اینکه رسانه‌ها نقش پررنگی در زندگی افراد پیدا کرده‌اند، افزود: با توجه به اینکه رسانه‌ها ابزار هستند اما تا میزان قابل توجهی سبک زندگی مردم از جمله سلایق و علایق آنها را تغییر می‌دهند.
غلامی اظهار کرد: بر همین اساس و با هدف ارتقاء فرهنگ دینی، کارگاه سواد رسانه‌ای به منظور تجزیه و تحلیل پیام‌های رسانه برای بانوان تأثیرگذار از سوی اداره تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در نظر گرفته شده است.
کارشناس برنامه‌ریزی فعالیت‌های رسانه‌ای اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: با برگزاری این کارگاه‌ها، مخاطب رسانه از حالت منفعل به فعال تبدیل شده و آنگاه می‌تواند درست را از نادرست تشخیص دهد.
وی ابراز کرد: بر همین اساس در دو سال گذشته نیز اقداماتی در خصوص پرورش مربیان در حوزه سواد رسانه‌ای با رویکرد فرهنگ ایرانی و اسلامی انجام شد.
غلامی با اشاره به اینکه کارگاه‌های سواد رسانه‌ای بر اساس نیاز روز جامعه در این حوزه پیش‌بینی شده است، افزود: با توجه به اهمیت سواد رسانه، تاکنون یک دوره ویژه روحانیون مستقر و یک دوره ویژه مسئولان هیئات مذهبی استان برگزار شده است. 
وی با بیان اینکه خانواده به عنوان محور اصلی در کاهش آسیب‌های اجتماعی به شمار می‌رود، تصریح کرد: در سال جاری کارگاه‌های سواد رسانه‌ای با موضوع مدیریت رسانه در خانواده در نظر گرفته شده است.
کارشناس برنامه ریزی فعالیت‌های رسانه ای اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: مخاطبان این دوره بانوان تأثیر گذار استان از جمله مبلغان، همسران روحانیون مستقر و همسران کارکنان ادارات تبلیغات اسلامی خراسان رضوی هستند.
وی بیان کرد: این دوره در قالب ۳۲ کارگاه ۴۰ نفره با حضور ۱۲۸۰ نفر از بانوان در سه جلسه دو ساعته تدارک دیده شده که تا پایان مهرماه به اتمام می‌رسد.






منبع : ایکنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار