قادر کریمی گفت: امیدوار هستیم همکاری باعث کاهش تصادفات، تلفات شود و دانش‌آموزان بتوانند در ایجاد فرهنگ‌سازی مناسب، نیروی انتظامی را کمک کنند. دانش‌آموزان نقش اساسی در امنیت اجتماعی و امنیت فردی دارند.
کد خبر: ۵۰۵۷۵۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶ 09 October 2017
به گزارش تابناک رضوی؛ علی‌رضا کاظمی در همایش همیاران پلیس که در تالار زیارت پارک وحدت برگزار شد، اظهار کرد:  تحقق ساحت تربیت اجتماعی دانش‌آموزان در سایه نقش‌پذیری در عرصه‌های مختلف است؛ یکی از این عرصه‌ها برقراری نظم و امنیت در خانواده، مدرسه و خیابان است. بهترین فرهنگ‌سازان جامعه ما دانش‌آموزان هستند و خوشبختانه نیروی انتظامی و پلیس این ظرفیت را به خوبی شناخته و از این ظرفیت   به خوبی استفاده می‌کند.
 
کاظمی تصریح کرد: بسیار خوشحال هستیم که امروز رویکرد نیروی انتظامی یک رویکرد فرهنگی است. این موضوع مایه افتخار ماست.
 
مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی در خصوص تاثیرگذاری همیاران پلیس بر روی دانش‌آموزان عنوان کرد:  طرح همیار پلیس نقش بسیار مهمی در آموزش دانش‌آموزان و فرهنگ قانون‌پذیری جامعه دارد. توسعه این طرح را در دستور کار داریم و می‌خواهیم تمام دانش‌آموزان پلیس‌یار جوان، پلیس‌یار نوجوان و همیار پلیس باشند و معلمان بیشتری   هم به‌عنوان فرهنگ‌یار پلیس فعالیت کنند.

وی افزود:  دانش‌آموزی که همیار پلیس می‌شود،  از پلیس‌شدن احساس شخصیت می‌کند و لذت می‌برد. شغل پلیسی از مشاغلی است که دانش‌آموزان و مردم آن را دوست دارند و هنگامی که پلیس‌ها را می‌بینند، به آن‌ها افتخار و احساس امنیت می‌کنند.
 
کاظمی خاطرنشان کرد: یکی از ماموریت‌های آموزش‌وپرورش تربیت اجتماعی دانش‌آموزان است که با کمک همیاران پلیس و نیروی انتظامی انجام می‌شود.
 
مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی خطاب به همیاران پلیس عنوان کرد: شما ماموران برقراری نظم و امنیت در مدارس، کوچه‌ها و خانواده‌ها هستید. تقاضا داریم به همکلاسی‌ها و مدارس خود کمک کنید تا نظم و امنیت برقرار شود. اگر نظم و امنیت نباشد، نمی‌توان درس خواند و خوب زندگی کرد.
 
وی افزود: آموزش‌وپرورش با پلیس در بخش‌های مختلف همکاری دارد. دستگاهی که بیشترین همکاری را با آموزش‌وپرورش برای تحقق ماموریت‌هایش دارد، نیروی انتظامی است.

آموزش‌وپرورش نقش اساسی در انضباط اجتماعی دارد

در بخش دیگری از این همایش، فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی گفت: آموزش‌وپرورش نقش اساسی در انضباط اجتماعی و شهری دارد.

قادر کریمی اظهار کرد: تعداد جمعیتی که آموزش‌وپرورش در اختیار دارد، می‌تواند در بخش امنیتی، ترافیکی و انتظامی اثرگذاری داشته باشد؛ لذا در چند سال گذشته طرح‌هایی همچون همیار پلیس، فرهنگ‌ ‌ یار پلیس و... در سطح کشور انجام شده است تا نیروی انتظامی از این ظرفیت استفاده کند.
 
وی ادامه داد: امیدوار هستیم این همکاری باعث کاهش تصادفات، تلفات و... شود و دانش‌آموزان بتوانند در ایجاد فرهنگ‌سازی مناسب، نیروی انتظامی را کمک کنند. دانش‌آموزان نقش اساسی در امنیت اجتماعی و امنیت فردی دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار