رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان‌رضوی:
رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان‌رضوی گفت: متاسفانه زیرساخت صادرات هوایی و فرودگاهی خراسان رضوی "ضعیف" است.
کد خبر: ۵۰۵۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۳ 08 October 2017
به گزارش تابناک رضوی؛ محمدحسین روشنک  اظهار داشت: متأسفانه خراسان‌رضوی از نظر زیرساخت‌های فرودگاهی وضعیت مناسبی ندارد چراکه به غیر از فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد تنها یک فرودگاه فعال در سبزوار وجود دارد که این مسئله صادرات هوایی را با مشکل  مواجه می‌کند.

وی ادامه داد: برای اینکه صادرات فرودگاهی و هوایی تقویت شود باید 2 پیش‌شرط برای آن وجود داشته باشد نخست اینکه پروازهای باری وجود داشته باشد و دوم اینکه قیمت آن به‌حدی بالا نباشد که صادرات از این روش را از توجیه منطقی خارج کند.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی تأکید داشت: هم اکنون هیچ پرواز ویژه‌ای از فرودگاه‌های استان خراسان رضوی به صورت اختصاصی برای حمل بار در نظر گرفته نمی‌شود و بار معمولاً با همین پروازهای مسافری جابه‌جا می‌شود و علاوه بر این در برخی از موارد قیمت حمل بار با هواپیما بسیار گران تمام می‌شود به‌گونه‌ای که صادرکنندگان رغبتی به انجام آن ندارند.

روشنک خاطرنشان کرد: باید در نظر گرفت که به وجود نیامدن امکان صادرات هوایی یک موضوع دوطرفه بین شرکت‌های حمل بار و صادرکنندگان که باید در مورد آن به تفاهم دست یافت چراکه هر نوع امکان حمل و نقلی به سیستم صادراتی استان اضافه شود می‌تواند در صادرات بسیار کمک دهنده باشد.

وی تأکید کرد: همچنین در برخی از موارد نیاز به انجام پروازهای مستقیم باری است که باید برای آنها نیز برنامه‌ریزی داشت زیرا برخی از محصولات به علت فسادپذیر بودن و زمان طولانی راه زمینی امکان صادرات برای آنها وجود ندارد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار