مدیر‌کل امور روستایی استانداری کرمان با اشاره به اینکه تسهیلات کم‌بهره در جهت ایجاد ارزش افزوده و تکمیل حلقه زنجیره تولید به روستائیان پرداخت می‌شود گفت: استاندار کرمان یکی از سخنرانان همایش روز روستا در اجلاس همایش روز روستا است.
کد خبر: ۵۰۴۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹ 07 October 2017
هادی شهسوارپور اظهار‌ داشت: همایش روز روستا فردا 15 مهر‌ماه جاری با شعار ظرفیت روستایی، تولید و اشتغال با محوریت شعار سال برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این همایش با حضور صاحب‌نظران و اندیشمندان این حوزه و خیرینی که در روستاها خدمت‌رسانی می‌کنند برگزار می‌شود گفت: در این همایش موارد توسعه پایدار در روستاها و سیاست‌های دولت برای توسعه روستایی مطرح و بررسی می‌شود.

مدیر‌کل امور روستایی استانداری کرمان با بیان اینکه حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور، سخنران اصلی همایش روز روستا است افزود: این همایش با سخنرانی تعدادی از روسای کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی و وزرای اقتصادی دولت نیز همراه است.

وی یادآور شد: سال گذشته محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم کرمان و راور در مجلس در این همایش سخنرانی  و راهکارهای بسیار خوبی را ارائه کرد و امسال نیز از استان کرمان علیرضا رزم‌حسینی استاندار کرمان در این همایش سخنرانی می‌کند.

شهسوارپور با اشاره به اینکه 72 نفر از روستائیان استان کرمان در همایش روز روستا در تهران شرکت می‌کنند تصریح کرد: این افراد از بین دهیاران، اعضای شوراهای اسلامی، کارآفرینان و نخبگان روستایی در استان انتخاب شده‌اند.

وی در مورد ارائه تسهیلات اشتغالزایی به روستائیان اظهار داشت: معاونت توسعه روستایی با چهار بانک تفاهمنامه‌هایی امضاء کرده تا در راستای اشتغال‌زایی خرد روستایی اقداماتی انجام شود و بانک سینا، پست بانک، بانک کشاورزی و صندوق کارآفرینی امید مورد نظر این تفاهم‌نامه هستند.

مدیر‌کل امور روستایی استانداری کرمان  با بیان اینکه ارائه تسهیلات کم‌بهره در جهت ایجاد ارزش افزوده و تکمیل حلقه زنجیره تولید مد نظر است گفت: تا دست دلالان از محصولات کشاورزی کوتاه شده و سود مناسبی عاید کشاورز شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های بسیار خوبی در روستاها وجود دارد که متاسفانه از آنها غفلت شده و با ایجاد حلقه زنجیره از جمله فرآوری محصولات و بسته‌بندی می‌توان از نیروی انسانی فعال و جوان روستاها به‌خوبی استفاده کرد افزود: به طرح‌های توسعه و افزایش تولید صنایع دستی، گردشگری و ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی نیز این تسهیلات پرداخت می‌شود.

شهسوارپور با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود 145 طرح روستایی به بانک‌های استان معرفی شده است خاطر‌نشان کرد: روستائیان با ضمانت بانکی مشکل داشتند که با پیگیری‌های انجام شده اسناد دستی را نیز بانک قبول می‌کند و در این زمینه بانک‌ها موظف شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار