مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی گفت: ثبت آثار تاریخی استان در لیست میراث جهانی در حال پیگیری است.
کد خبر: ۴۹۹۵۴۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۳ 25 September 2017
به گزارش تابناک : محمد رحیم  رهنما ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته گردشگری در هتل آبان مشهد برگزار شد اظهار کرد: با توجه به اینکه امسال سازمان جهانی گردشگری را به عنوان ابزاری برای توسعه پایدار معرفی کرده است، هفته گردشگری در ایران می تواند فرصتی باشد تا اهمیت گردشگری در توسعه کشور نمایان شود. 

وی افزود: گردشگری باید بتواند در انتقال میراث و ارزش های فرهنگی گذشته کشور به آینده موثر واقع شود.همچنین ایجاد اشتغال و در آمدپایدار نیز از اهداف توسعه گردشگری است. 

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با تاکید بر اهمیت هفته گردشگری برتحقق بخشی به اهداف ۱۷ گانه سازمان ملل و اهداف سه گانه توسعه پایدار تصریح کرد: هر ساله در هفته گردشگری مراسمی برگزار می شود که این برنامه های منظم توسط تشکل های عمومی و خصوصی و کمک اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری تبیین می شوند. 

وی ادامه داد: این برنامه ها که از ۵تا ۱۲ مهرماه ادامه خواهد داشت برای هر روز آن برنامه خاصی از جمله  اهدا گل به گردشگران و زائران در ترمینال، راه آهن و فرودگاه در ابتدای ورودشان به مشهد در جهت علاقه مند کردن مسافران به ماندگاری بیشتر در شهر، نواختن زنگ گردشگری در مدارس و مراکز آموزشی مشهد، بیعت با شهدا ،برگزاری همایش بیو تروریسم، شرکت در نماز جمعه و برگزاری تورهای مشهد گردی با همکاری شهرداری مشهد و به صورت رایگان در نظر گرفته شده است. 

رهنما با اشاره به ظرفیت های بی نظیر موجود در خراسان رضوی ابراز کرد: یکی از اهداف ما ثبت جهانی آثار و بناهای تاریخی استان نظیر آرامگاه فردوسی، آرامگاه عطار  و کلات است. 

وی گفت: همه این ها مکان هایی هستند که ظرفیت بالایی برای تبدیل شدن به میراث جهانی را دارند و تا کنون نیز اقدامات بسیاری در این مورد انجام شده است و امیدواریم طی سه، چهار سال آینده گناباد به یکی از مقاصد گردشگری استان تبدیل شود. 

مدیر کل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با اشاره تعداد دیگری از اقدامات در نظر گرفته شده برای هفته گردشگری گفت: طبق هماهنگی انجام شده با شهرداری مشهد تبلیغات محیطی بر روی تابلو ها در سطح شهر  انجام خواهد شد و افتتاحیه دفاتر خدمات مسافرتی و سخنرانی های مختلف از دیگر برنامه ها هفته گردشگری خواهد بود. 

وی با تاکید بر اینکه گردشگری محور توسعه است افزود: در چشم انداز ۱۴۰۲ حدود ۲۰ میلیون گردشگر برای کشور در نظر گرفته شده و حضور این گردشگران به عنوان قسمتی از بودجه کشور در نظر گرفته شده است ،پس این موضوع باید به طور جدی پیگیری شود. 

رهنما در پایان با اشاره به اینکه در روز پنجم مهر ماه تمامی موزه ها به صورت رایگان به مردم خدمت رسانی خواهند کرد تصریح کرد: هدف ما گردشگری ارزان، ایمن، هوشمند و پایدار است و باتحقق این اهداف می توانیم علاوه بر مقصد گردشگران داخلی به یکی از مقاصد گردشگران خارجی مبدل شویم.






منبع : مهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار