رئیس اتحادیه هتلداران خراسان‌رضوی گفت: زائرانی که از طریق آژانس‌ها و تورها به مشهد می‌آیند ۵۰ درصد تخفیف در نظر گرفتیم تا فرهنگ‌سازی برای سفر جمعی نهادینه کنیم و برای کسانی که در این ایام به طور عادی سفر کنند ۳۰ درصد تخفیف در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۴۹۹۵۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸ 25 September 2017
به گزارش تابناک : محمد قانعی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه محور استان خراسان به‌ویژه شهر مشهد بر مبنای گردشگری تدوین و تنظیم شده است، اظهار داشت: گردشگری و توریست نوعی صادرات نامرئی محسوب می‌شود و طبق مطالعات انجام شده هر گردشگر به‌طور متوسط 1500 دلار با خود می‌آورد که برابر با 30 تا 50 بشکه نفت است. 

وی افزود: امیدواریم مسئولان استان با رعایت ارزش‌ها و خط قرمزها در راستای تسهیل گردشگری اقدام کنند چرا که در شهر مشهد نشاط بیشتری لازم است چون میانگین ماندگاری زائر در مشهد به 2 روز و کمتر از آن رسیده است‌. 

رئیس اتحادیه هتلداران خراسان‌رضوی درباره ویژه‌ برنامه‌های هفته گردشگری در هتل‌های مشهد گفت: در این هفته برای تمامی گردشگران و زائرانی که از طریق آژانس‌ها وتورها به مشهد می‌آیند 50 درصد تخفیف در نظر گرفتیم تا فرهنگ‌سازی برای سفر جمعی نهادینه کنیم و برای کسانی که در این ایام به طور عادی سفر کنند 30 درصد تخفیف در نظر گرفته شده است.

در ادامه مهدی آجیلیان نائب رئیس اتحادیه هتل آپارتمان‌ها و مهمان‌پذیران خراسان‌رضوی درباره تخفیف‌های در نظر گرفته شده برای هفته گردشگری گفت: در این هفته 50 درصد برای مسافران و زائران حضوری و 60 درصد برای زائران و مسافرانی که با رزرو قبلی یا به صورت گروهی مراجعه می‌کنند تخفیف قائل شد‌یم. 

سعید ولی‌زاده نیز در این نشست با اشاره به برگزاری برنامه‌های مشهدگردی در هفته گردشگری اظهار داشت: از 5 مهرماه زنگ مشهدگردی در مدارس نواخته و بازدید دانش‌آموزان از توس و آرامگاه فردوسی را در برنامه داریم.  

رئیس اتحادیه دفاتر خدمات مسافرتی خراسان‌رضوی افزود: ماندگاری زائر برنامه مهمی است بنابراین هدف ما این است که زائر را بیشتر در شهر نگه داشته و علاوه بر زیارت، سیاحت هم برای آن‌ها فراهم کنیم به‌ویژه تورهای گروهی را مدنظر داریم که در این راستا برنامه‌هایی نظیر حرم‌گردی و غیره را نیز برای آنها در نظر گرفتیم.  

همچنین تکتم خندان‌دل رئیس اتحادیه راهنمایان گردشگری خراسان‌رضوی با بیان اینکه راهنمایان بیشترین نقش را در جذب توریست دارند، اظهار داشت: راهنمایان گردشگری در برنامه‌های این هفته حضور دارند ضمن اینکه در هفته گردشگری برای آشنایی با آئین‌های محرم توری توسط راهنمایان گردشگری در روستای نوذه برگزار می‌شود. 

در ادامه یوسف بیدخوری جانشین معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌رضوی با بیان اینکه 1938 تاسیس گردشگری فعال و اقامت 80 هزار نفر در شب ظرفیت بالفعل استان است، اظهار داشت: در استان خراسان‌رضوی قیمت مراکز اقامتی 30 درصد کمتر از کل کشور است و در زمینه تخفیف‌های هفته گردشگری اطلاع رسانی‌هایی شده ضمن اینکه علاوه بر نقش رسانه‌ها حضور زائر و مقایسه قیمت‌ها با شهر خود در این راستا موثر است.  






منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار