مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی گفت: در سال تحصیلی جاری سه هزار نفر از دانش آموزان مناطق محروم مشهد در مدارس امام رضا (ع) ثبت نام کردند که در مقایسه با سال گذشته 35 درصد افزایش دارد.
کد خبر: ۴۹۸۸۳۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶ 24 September 2017
به گزارش تابناک : محمد تقی فخریان روز یکشنبه افزود: دلیل این افزایش توصیه تولیت آستان قدس رضوی مبنی بر جذب بیشتر دانش آموزان مناطق محروم در مدارس امام رضا (ع) در راستای عمل به فرمایش رهبر معظم انقلاب است. 
وی اظهار کرد: هزینه تحصیل دانش آموزان مناطق محروم در مدارس امام رضا (ع) رایگان است اما هزینه تحصیلی دانش آموزان مناطق برخوردار در این مدارس براساس نرخ تعیین شده توسط وزارت آموزش و پرورش محاسبه می شود که شهریه امسال در مقایسه با سال تحصیلی گذشته 10 درصد افزایش دارد. 
وی گفت: 50 درصد از مدارس امام رضا (ع) در مناطق محروم و 50 درصد آنها در مناطق برخوردار مشهد قرار گرفته اند که امسال سه هزار نفر از دانش آموزان در مدارس مناطق محروم و چهار هزار نفر در مدارس مناطق برخوردار تحصیل می کنند. 
مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی افزود: 30 سال از زمان تاسیس مدارس امام رضا (ع) در مشهد توسط آستان قدس رضوی می گذرد و برای نخستین بار تعداد دانش آموزان ثبت نام شده در این مدارس به هفت هزار نفر رسیده است که 42 درصد از این تعداد را دختران و 58 درصد را پسران تشکیل می دهند. 
وی اظهار کرد: در مجموع 238 کلاس درس هوشمند در 17 مدرسه امام رضا (ع) برخوردار از امکانات مطلوب ورزشی و تحصیلی هستند که در این مدارس تمام مقاطع تحصیلی از پیش دبستانی تا متوسطه دوم با همه رشته های تحصیلی فعال است. 
وی گفت: در مدارس امام رضا (ع)، 917 نفر فرهنگی شامل نیروهای آزاد، قراردادی و رسمی بنیاد فرهنگی رضوی فعالیت دارند. 






منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار