جعفری خبر داد؛
مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، گفت: با توجه به اهمیت و نقشی که مساجد دارند، ساخت مسجد آدینه در منطقه 14 تهران در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.
کد خبر: ۴۹۸۴۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۷ 23 September 2017

به گزارش تابناک تهران، "علیرضا جعفری" با اشاره به اینکه این مسجد دارای مساحت 750 متر مربع و زیربنایی 3 هزار متر مربع است، اظهار داشت: مسجد آدینه در قالب یک مسجد محلی در راستای پیشبرد اهداف شهرداری تهران مبنی بر ارائه خدمات فرهنگی و مذهبی در محلات در حال راه اندازی است.

وی با اشاره به اینکه معماری اسلامی یکی از بزرگترین جلوه ھای ظھور حقیقت ھنری در کالبد فیزیکی است، افزود: معماری اسلامی به عنوان یکی از موفق ترین شیوه ھای معماری در تاریخ معماری جھان است.

جعفری با اشاره به ضرورت توجه به معماری ایرانی اسلامی در ساخت این مسجد، گفت: بنای مسجد در بردارنده رسالت دینی و اجتماعی است و بر این اساس معماری مساجد نمایانگرعمق برداشت‌های فرهیختگان و سازندگان از جوهره ایمان جوامع اسلامی است.

وی بیان داشت: با توجه به آنکه معماری مسجد چه در گذشته و حال و آینده ، با زندگی و فرهنگ جامعه یگانه و همسوست بنابراین در مطالعات صورت گرفته در منطقه 14 تهران تمامی این جنبه ها مورد توجه قرار گرفته است.

به گفته مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران جایگاه مذهبی و تاریخی مسجد به عنوان یک مرکز مهم و اصیل اسلامی ایجاب می‌کند که طراحی و ساخت این مراکز، با ساختار ظاهری منحصر به مساجد تاریخی اسلامی پیگیری شود.

جعفری با بیان اینکه طراحی ساختمان مسجد آدینه در 4طبقه صورت گرفته است، افزود: این چهار طبقه شامل شبستان آقایان و خانم ها، کلاس های آموزشی، پایگاه بسیج و سالن برگزاری مراسم هاست.

به گفته جعفری، مسجد آدینه واقع در منطقه 14 شهرداری تهران در بزرگراه امام علی(ع)، خروجی خیابان پروین قرار دارد و محل پروژه مورد نظر تجهیز شده و در هفته های آتی مراحل اجرایی شدن عملیات آن آغاز خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار