سرپرست گروه تبلیغی مؤسسه قول سدید وابسته به دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم از اعزام ۷۰ مبلغ به ۷۰ نقطه از مشهد مقدس جهت تبلیغ محرم خبر داد.
کد خبر: ۴۹۸۳۹۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲ 23 September 2017
به گزارش تابناک : حجت‌الاسلام قادری، سرپرست گروه تبلیغی مؤسسه قول سدید وابسته به دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم با اشاره به برنامه‌های ماه محرم امسال گفت: محرم امسال با همکاری دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم و مشهد و نیز با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی برای هفتمین بار متوالی 70 مبلغ به 70 نقطه از شهر مشهد مقدس و حاشیه آن جهت تبلیغ محرم برای سطوح دبیرستانی اعزام کردیم.

وی درباره سطح عملی این مبلغین گفت: مبلغینی که به شهر مشهد مقدس اعزام کردیم، سطح مقدمات تا سطح خارج حوزه علمیه قم هستند و عموماً دوره‌های کلاس‌داری و ارتباط با دانش‌آموزان را گذرانده‌اند.

قادری اهداف قیام امام حسین(ع) را از محورهای دوره تبلیغی قول سدید معرفی کرد و افزود: معارف عاشورایی، بصیرت حسینی، شاخصه‌های مشترک قیام امام حسین(ع) و دفاع مقدس، الگوهای دانش‌آموزی دفاع مقدس و پرسش پاسخ از دیگر محورهای هفتمین دوره تبلیغی قول سدید است.

سرپرست گروه تبلیغی مؤسسه قول سدید درباره ضرورت تشکیل این گروه تبلیغی گفت: متأسفانه حوزه علمیه توجه خاصی به حوزه دانش‌آموزی ندارد و از کسانی که در این مسیر فعالیت می‌کنند حمایت قابل شایسته‌ای انجام نمی‌دهند. از سوی دیگر به قول فرمایش امام خمینی(ره) کار را باید از دبستان آغاز کرد. بنابراین اصولاً باید بذر معرفت و دانش را از کودکی و نوجوانی به ذهن آن‌ها تزریق کرد و در مقاطع تحصیلی بالا این بذرها را برداشت کرد.

حجت‌الاسلام قادری افزود: امام صادق(ع) با عنایت به اهمیت دوران نوجوانی به فرزندش امام باقر(ع) فرمود: «اِنَّما قَلبُ الحَدَثِ کَالاَرضِ الخالِیَةِ ما اُلِقَی فیها مِن شَئٍ قَبِلَتهُ فَبادَرتُکَ بِالاَدَبِ قَبلَ اَن یَقسُوَ قَلبُکَ وَ یَشتَغِل لَبُّکَ؛ بی تردید دل نوجوان چون زمینی خالی آماده پذیرش هر بذری است که که در آن افکنده شود، پس به تربیت تو شتافتم پیش از آنکه دلت سخت شود و خاطرت به چیزی اشتغال یابد» بنابراین ضرورت توجه به آموزش فرزندان در کودکی و نوجوانی قابل توجه است.





منبع:تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار