رئیس شورای هیات های مذهبی مشهد با انتقاد از آنچه 'جمع آوری یکباره پرچم های عزاداری در این شهر توسط شهرداری' دانست گفت: مخالف ساماندهی پرده های عزاداری نیستیم اما اقدام عجولانه شهرداری مشهد در آستانه ماه محرم را نمی پذیریم.
کد خبر: ۴۹۷۳۷۲
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰ 21 September 2017
به گزارش تابناک : حجت الاسلام سید مهدی طباطبایی روز پنجشنبه افزود: مشهد یک شهر مذهبی است نه گردشگری و در این شهر در ایام محرم و صفر، 2 هزار و 500 هیات مذهبی مراسم برگزار می کنند لذا شهردار این شهر قبل از اینکه خدمتگزار مردم باشد، باید نوکری اهل بیت (ع) را با افتخار انجام دهد.
وی اظهار کرد: ما با ساماندهی نصب پرچم ها و پرده های عزاداری در مشهد مخالف نیستیم اما شهرداری باید قبل از هر اقدامی با شورای هیات های مذهبی نشستی برگزار می کرد و قبل از اقدام عجولانه در آغاز دهه محرم و هفته دفاع مقدس، برای جمع آوری آلات عزاداری با هماهنگی دستگاه های فرهنگی شهر اقدام مناسب انجام می گرفت.
وی گفت: جمع آوری یکباره پرده های عزاداری از سطح شهر مشهد در شان شهردار نیست، این اقدام به نوعی بازی کردن با احساسات جوانان مذهبی است، ضمن اینکه هنگام تشکیل شورای شهر مشهد، من جزو اولین مدیرانی بودم که از شورا تقاضای تشکیل جلسه هم اندیشی داشتم.
رئیس شورای هیات های مذهبی مشهد افزود: شهرداری خودسرانه عمل کرده و این اقدام باعث شد هیات های مذهبی درصدد اعتراض علنی نسبت به اقدام شهرداری برآیند که مانع اقدام آنان شدیم.
وی اظهار کرد: ما اهل منطق و مذاکره هستیم و از کار خوب حمایت می کنیم اما قبل از هر اقدام باید با شورای هیات های مذهبی در زمینه ساماندهی نصب پرچم ها مذاکره می شد.

*هیچ پرچمی جمع آوری نشده است
سرپرست روابط عمومی شهرداری مشهد نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: هیچ پرچمی از سطح شهر جمع آوری نشده بلکه فقط پرچم ها ساماندهی شده و به محل های درنظرگرفته شده منتقل شده است.
حسین کشیری افزود: طی روزهای اخیر ساماندهی پرچم های عزاداری و مشارکت شهرداری با هیاتهای مذهبی بارها اطلاع رسانی و اعلام شده است.
پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد نیز در 28 شهریور ماه به نقل از سرپرست روابط عمومی و امور بین المللی شهرداری اعلام کرد: حسب دستور شهردار مشهد و به منظور تکریم هیات ‌های مذهبی و ایجاد ظرفیت‌ های جدید اطلاع ‌رسانی و خدمت ‌رسانی مناسب در ایام محرم و صفر، مقرر شده است مجوزهای رایگان ویژه هیات ‌ها صادر شود و در هزینه چاپ بنرهای اطلاع ‌رسانی در صورت رعایت دستورالعمل‌ های مرتبط کمک هزینه 30 درصدی پرداخت گردد.
کشیری در این باره نیز گفت: در راستای هماهنگی و یکپارچه ‌سازی محیط شهری، چنانچه هیات ‌های مذهبی مجوزهای لازم را دریافت کرده و اطلاع ‌رسانی را در قالب ‌های یکپارچه با توجه به دستورالعمل ‌ها انجام دهند، شهرداری آمادگی دارد 30 درصد هزینه چاپ بنر را متقبل شود ضمن اینکه مجوزهای مربوطه نیز به صورت رایگان صادر خواهد شد.
وی افزود: علاقه ‌مندان می‌ توانند با مراجعه به سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد و امور فرهنگی مناطق 13گانه شهر از این خدمات بهره ‌مند شده و از ظرفیت‌ های جدید فراهم شده اطلاع یابند.
وی اظهار کرد: محل ‌های مشخصی برای نصب پرده‌ های اطلاع ‌رسانی ویژه هیات‌ های مذهبی در میادین و چهار راه ‌های بزرگ و پرتردد تعیین شده است.
کشیری گفت: نصب بنر و پارچه نوشته در شعاع و محدوده فعالیت هیات ‌ها و بر روی داربست ‌هایی که برای این منظور توسط شهرداری برپا شده، مجاز خواهد بود و سایر موارد جمع ‌آوری خواهد شد.
مدیر خدمات شهری شهرداری مشهد نیز از نصب سازه های مختلف در شهر مشهد به منظور ارائه تبلیغات ایام محرم و صفر خبر داد.
علیرضا صحراگرد افزود: منظر و سیمای شهری از اهمیت و جایگاه ویژه ‌ای برخوردار است لذا با هماهنگی هیات‌ های مذهبی برای اولین بار به منظور ساماندهی تبلیغات از روز گذشته 150 داربست در معابر مختلف شهر مشهد نصب شده است.
وی اظهار کرد: در گذشته پارچه ‌ها و بنرهای اطلاع‌ رسانی در سر چهار راه ‌ها نصب می ‌شد که این مهم به چهره شهر خدشه وارد می ‌کرد لذا با نصب این داربست‌ ها از هیات ‌های مذهبی درخواست داریم که بنرهای خود را در سر چهار راه ‌ها و میادین نصب نکنند.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار