عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بر لزوم رعایت موازین بهداشتی در توزیع نذورات در ایام محروم و صفر تأکید کرد.
کد خبر: ۴۹۷۰۶۴
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵ 20 September 2017
به گزارش تابناک : محمد نعیم امینی‌فرد با تاکید بر لزوم رعایت موزاین بهداشتی در توزیع نذورات در ایام محرم و صفر، گفت: برای پیشگیری از بیماری‌های مرتبط با آب و غذا به ویژه بیماری‌های عفونی روده‌ای باید موازین بهداشتی از سوی تکایا و هیأت‌ها جدی گرفته شود البته وزارت بهداشت هر ساله وزارت بهداشت نظارت‌های مناسبی را بر تهیه و توزیع نذورات در این ایام دارد اما بهتر است این نظارت‌ها با شدت بیشتری انجام شود زیرا سلامت مردم در گرو تشدید نظارت ها است.

نماینده مردم ایرانشهر، سرباز، دلگان، فنوج، لاشار، بنت و آشار در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری افزایش نذورات مردمی در ایام محرم و صفر، افزود: بهتر است رعایت نکات بهداشتی در هنگام حمل و طبخ مواد غذایی مورد توجه قرار گیرد.

لزوم رعایت تمامی نکات بهداشتی هنگام ذبح دام

وی با تاکید بر لزوم رعایت تمامی نکات بهداشتی هنگام ذبح دام، تصریح کرد: ذبح دام باید تحت نظر سازمان دامپزشکی و مراکز مجاز انجام شود تا افرد به تب کریمه کنگو مبتلا نشوند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه با اعمال نظارت وزارت بهداشت و آگاهی بخشی به مردم از طریق رسانه های جمعی در ایام محرم و صفر می توان خطر ابتلای افراد به بیماری های مربوط به آب و غذا را کاهش داد، تصریح کرد: واحدهای بهداشتی دانشگاه ها باید نظارت مناسبی را بر تهیه و توزیع نذورات به ویژه در تاسوعا و عاشورا داشته باشند.

در ایام محرم و صفر از ظروف پلاستیکی کمتر استفاده شود

نماینده مردم ایرانشهر، سرباز، دلگان، فنوج، لاشار، بنت و آشار در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه برای حفظ محیط زیست در ایام محرم و صفر از ظروف پلاستیکی کمتر استفاده شود، گفت: ظروف یکبار مصرف گیاهی یا ظروف استیل و فلزی جایگزین مناسبی برای ظروف یک بار مصرف پلاستیکی در این ایام هستند زیرا استفاده از ظروف یک بار مصرف برای غذای گرم مضر و سرطان زا است و از سویی مخاطرات زیادی را متوجه محیط زیست می کند باید همانطور که برای ارزش‌های مذهبی ایام محرم و صفر احترام قائل هستیم نسبت به حفظ ارزش‌های زیست محیطی در این ایام مقدس هم توجه کرد.

برای کاهش استفاده از ظروف پلاستیکی در ایام محرم و صفر باید فرهنگ سازی مناسبی انجام شود

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه برای کاهش استفاده از ظروف پلاستیکی در ایام محرم و صفر باید فرهنگ سازی مناسبی انجام شود، به خانه ملت گفت: آموزش‌های زیست محیطی باید به شهروندان داده شده و همچنین برای کاهش استفاده از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی و دفع بهداشتی آنها نیز اطلاع رسانی شود.





منبع : فارس 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار