مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی:
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی گفت: بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانش‌آموز مهرماه ۹۶ روانه مدارس می‌شوند.
کد خبر: ۴۹۶۹۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴ 20 September 2017
به گزارش تابناک رضوی؛ علیرضا کاظمی در مراسم جشن شکوفه‌ها و جوانه‌ها به‌مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید اظهار داشت: از 13 میلیون دانش‌آموز کشور بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر این تعداد در استان خراسان رضوی تحصیل می‌کنند. بیش از 400 دانش‌آموز پایه اولی به نمایندگی 130 هزار دانش آموز ابتدایی استان در مراسم جشن شکوفه‌ها شرکت کردند و در مراسم جشن جوانه‌ها نیز 600 دانش‌آموز متوسطه اول حضور یافتند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی با اشاره به این که مراسم جشن شکوفه‌ها و جوانه‌ها به منظور پیمان بستن دانش‌آموزان پایه اولی و متوسطه برگزار می‌شود گفت: دانش‌آموزان از فیض سفره علی بن موسی الرضا(ع) باید برای ارتقأ علمی، آموزشی و پرورشی خود بهره بگیرند تا آینده درخشانی داشته باشند و موجب افتخار خانواده، جامعه و کشور خود شوند.

وی عنوان کرد: آموزش وپرورش خراسان رضوی در کنار تمام فعالیت‌های آموزشی و پرورشی خود که بر مبنای برنامه‌ریزی است، شعار سال تحصیلی جدید را "تحقق تعلیم و تربیت تمام ساحتی با کیفیت و عدالت در سایه برنامه محوری" قرار دادیم.

مدیرکل آموزش وپرورش خراسان رضوی ادامه داد: در سال تحصیلی جدید قصد تربیت دانش آموزانی متعادل، متوازن و در طراز قرآن کریم داریم و در این راستا به تربیت تمام ابعادی توجه ویژه خواهیم داشت.

کاظمی با اعلام این که آغاز مهر سال جاری به مناسبت همزمانی با ماه محرم مهر حسینی نام گرفت افزود: از این فرصت برای پیوند مستحکم دانش آموزان با ائمه اطهار استفاده می‌کنیم.

وی دو اولویت توسعه و ترویج فرهنگ قرآن، نماز و عترت و سیره رضوی را در دستور کار آموزش و پرورش خراسان‌رضوی دانست و خاطر‌نشان کرد: باید به جوانان و نوجوانان آموزش دهیم که آن‌گونه که شایسته خراسانی‌ها است به زائران بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) خدمت رسانی کنند.

کاظمی با بیان اینکه ده‌ها برنامه برای این اولویت‌ها در نظر گرفته شده ادامه داد: گام‌های عاشقی، حفظ زیارت امین الله، صلوات خاصه، زیارت اولی‌ها، جشنواره رضوی و خورشید ولایت از جمله این برنامه‌ها است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار