معاون حقوقی و امور ثبتی مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: حدود 60 درصد موقوفات این استان فاقد سند مالکیت هستند که صدور سند برای آنها در حال پیگیری است.
کد خبر: ۴۹۶۶۰۵
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۹ 19 September 2017
به گزارش تابناک : عباس افواجی روز سه شنبه در حاشیه جلسه تودیع و معارفه رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گناباد طی گفت و گو با خبرنگاران، افزایش تصرف موقوفات، صدور اسناد جعلی و افزایش مراجعات به مراجع قضایی را از مشکلات مهم موقوفات فاقد سند برشمرد.
وی افزود: حدود 40 درصد موقوفات این استان در پنج سال گذشته دارای سند شدند و بر اساس اهداف از پیش تعیین شده باید 17 هزار موقوفه این استان در سال جاری تعیین تکلیف و دارای سند شوند.
وی اظهار کرد: از این تعداد هفت هزار و 700 موقوفه از ابتدای امسال دارای سند شدند و صدور اسناد مابقی آنها نیز در حال پیگیری است.
افواجی گفت: طی پنج ساله گذشته بیش از 20 درصد موقوفات تصرف شده در این استان از تصرف متصرفین خارج شد.
فرماندار گناباد هم در این جلسه با تاکید بر احیا و حفاظت از موقوفات گفت: نگاه صرف اقتصادی به وقف و موقوفات صحیح نیست و باید در کنار این امر با رویکرد اجتماعی، تعامل با بخشهای مختلف و روان سازی جریان برای هم افزایی و گسترش فرهنگ وقف در جامعه تلاش کرد.
محمد علی نبی پور با بیان اینکه نباید نوع عملکرد اداره اوقاف اصل فرهنگ وقف را خدشه دار کند، افزود: برگزاری سخنرانی علیه دولت یا منافع عمومی با هزینه موقوفات صحیح نیست.
وی با بیان اینکه در یک سال گذشته اقدامات خوبی برای احیا و سند دار کردن موقوفات در گناباد انجام شده است، اظهار کرد: افزایش تعامل و توجه به رویکرد اجتماعی، اداره اوقاف را در رسیدن به اهداف خود کمک می کند.
در این مراسم حجت الاسلام حسن تقوی مند به عنوان رئیس جدید اداره اوقاف و امور خیریه گناباد معرفی و از خدمات حجت الاسلام سعید غیرتمند قدردانی شد.
شهرستان گناباد با وسعت 5900 کیلومتر مربع و 5700 موقوفه و رقبه در 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار