مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: همزمان با شروع ماه محرم ۴۰۰ موقوفه ویژه این ایام در خراسان رضوی اجرایی می شود.
کد خبر: ۴۹۶۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۹ 19 September 2017
به گزارش تابناک : حجت الاسلام محمد احمدزاده ظهر سه شنبه در نشست خبری که با موضوع بصیرت عاشورایی در اداره کل اوقاف خراسان رضوی برگزار شد با اشاره اینکه شعار امسال برنامه های اوقاف در ماه محرم« کرامت ما شهادت» است اظهار کرد: سوگواره بصیرت عاشورایی از ۳۱ شهریور ماه جاری به مدت دو ماه در ایام ماه محرم و صفر برگزار می شود که تعداد بقاع متبرکه برگزار کننده این سوگواره ۱۲۰ مورد است.

وی به برخی از برنامه های امسال اشاره کرد و افزود: فضا سازی و سیاه پوش کردن تمامی بقاع متبرکه، برپایی نمایشگاه فرهنگی، اعزام و به کار گیری ۱۲۶ مبلغ جهت همکاری در اجرای برنامه ها، اقامه نماز جماعت به ویژه ظهر و عصر روز تاسوعا و عاشورا در ۱۰۲ بقعه متبرکه، برگزاری مراسم شام غریبان در ۷۲ بقعه، برگزاری شهادت امام رضا(ع) در ۹۵ بقعه، اطعام از محل موقوفات مرتبط در دهه اول محرم در ۷۸ بقعه متبرکه، برپایی ۶۷ ایستگاه صلواتی در بقاع متبرکه از جمله برنامه های در نظر گرفته شده است.

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی تصریح کرد: مراسم شیرخوارگان حسینی در اولین جمعه ماه محرم که مصادف با ۳۱ شهریور است همزمان با سراسر کشور در ۳۸ بقعه متبرکه استان برگزار می شود و دو برنامه به صورت شاخص استانی برای آن در نظر گرفته شده است.

وی افزود: مراسم لبیک یا حسین (ع) به مناسبت روز دوم محرم که مصادف با اول مهر ماه است در ۳۸ بقعه استان برگزار می شود و سخنران برنامه مشهد آیت الله سید احمد خاتمی عضو مجلس خبرگان خواهد بود.

احمدزاده ابراز کرد: روز ششم محرم الحرام مراسم «احلی من العسل »در ۲۸ بقعه با دو برنامه شاخص استانی برگزار می شود و برنامه مشهد در حرم مطهر رضوی از ساعت ۹ صبح با همکاری اداره کل آموزش و پرورش صورت می گیرد.

وی گفت: اول ماه صفر نهضت بیداری با خطبه های علوی در ۱۰ بقعه برگزار می شود و در ۲۸ صفر برنامه لبیک یا رسول الله در ۴۳ بقعه از دیگر اقدامات در نظر گرفته شده امسال است. 

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی تاکید کرد: اجرای امینانه نیات واقفین خیر اندیش از وظایف اصلی سازمان اوقاف است که براساس برنامه ریزی های صورت گرفته موقوفات مرتبط با با این ایام حدود ۴۰۰ موقوفه در سه دسته روضه خوانی، تعزیه خوانی و اطعام در نظر گرفته شده است.

وی افزود: اجرای حدود ۳ هزار مراسم ازمحل موقوفات در مناطق روستایی و شهری و در بقاع متبرکه در این دو ماه پیش بینی شده، همچنین بیشترین اجرای وقف نامه ها در شهرستان های مشهد، سبزوار و نیشابور و کمترین آن در درگز، تربت جام و خواف خواهد بود.

احمدزاده با اشاره به حاشیه شهر مشهد گفت: کمک به ۲۴۰ مسجد حاشیه شهر از محل موقوفات جهت خرید ملزومات عزاداری و فضاسازی مسجد، برگزاری سه برنامه استقبال از محرم در مساجد حاشیه شهر مشهد و برگزاری هفت مراسم شیرخوارگان حسینی در مساجد حاشیه شهر از جمله اقدامات مد نظر برای این مناطق است.

وی با اشاره به همایش رهروان زینبی بیان کرد: به مناسبت ۱۲ محرم که مصادف با ۱۱ مهر ماه است در ۳۲ بقعه ویژه  برنامه هایی برگزار می شود که مهم ترین آن در شهرستان طرقبه شاندیز آستان مقدس امازادگان یاسر و ناصر و پایانه معراج در حاشیه شهر مشهد خواهد بود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: شماره حساب ۶۰۳۷۹۹۷۱۷۸۳۹۹۶۸۰ که به نام خدمت به زائران اربعین توسط اداره کل اوقاف تعیین شده را برای کمک های مردمی معرفی کرد.





منبع : مهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار