در نخستین روز حضور رسمی ترامپ در سازمان ملل متحد شهروندان آمریکایی در نیویورک به خیابان ها ریختند و با سر دادن شعارهایی در نزدیک مقر سازمان ملل به استقبال او رفتند.
کد خبر: ۴۹۶۵۰۵
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱ 19 September 2017
به گزارش تابناک : روز دوشنبه (دیروز) دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا برای شرکت در نشستی با عنوان "اصلاحات در سازمان ملل" به مقر این سازمان در نیویورک رفت.
همزمان با این نشست گروه زیادی از مردم نیویورک در اعتراض به حضور ترامپ، به خیابان های اطراف مقر سازمان ملل ریختند و با سر دادن شعار هایی خواستار استعفای او شدند. این تجمعات با دخالت ماموران امنیتی بار ها پراکنده شد و دوباره شکل گرفت.
در دنباله این تظاهرات شمار تظاهر کنندگان روبه افزایش گذاشت و در بعد از ظهردوشنبه به رغم دخالت ماموران پلیس و امنیتی نزدیک به 400 نفر از ساکنان این شهر با در دست داشتن پلاکاردهایی با تصاویری از اعضای دولت ترامپ از جمله مایک پنس، جف سشنز، پال رایان، بتسی دوس وزیر آموزش و پرورش و نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، همه آن ها را نمایندگان برتری طلبی سفید پوستان خواندند.
تظاهر کنندگان علاوه بر این ها با سر دادن شعار هایی نظیر این که کشیدن دیوار، منع سفر مسلمانان به آمریکا و تصمیم به اخراج کودکان مهاجر از این کشور همگی نشانه حاکمیت برتری طلبان سفید پوست بر کشورشان است ، فریاد می زدند که نه ترامپ می خواهیم ، نه آمریکای فاشیستی می خواهیم و نه کوکلاکس کلان. این تظاهرات در حالی که به تدریج بر شمار تظاهر کنندگان افزوده می شد، تا حدود هفت بعد از ظهر دوشنبه در خیابان های اطراف پارک برایانت ادامه داشت.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار