مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان رضوی گفت: با آغاز سال جدید تحصیلی، 11 هزار دستگاه خودرو در قالب سرویس مدارس استان به دانش آموزان خدمات می دهند.
کد خبر: ۴۹۶۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸ 19 September 2017
به گزارش تابناک : سیدمجتبی علوی مقدم روز سه شنبه افزود: پارسال در استان 10 هزار و 640 دستگاه خودرو به عنوان سرویس مدارس به کار گرفته شد که از این تعداد هفت هزار و 700 دستگاه مربوط به مشهد بود.
وی با بیان اینکه ثبت نام از رانندگان متقاضی سرویس دهی به مدارس تا پایان شهریور ادامه دارد، عنوان کرد: پیش بینی می شود امسال حدود هشت هزار دستگاه راننده خودرو تنها در شهر مشهد ثبت نام و به کارگیری شود.
وی عنوان کرد: این تعداد خودرو در قالب 52 شرکت تایید شده، ساماندهی 
.و به دانش آموزان شهر خدمت می دهند.
این مسئول با اشاره به اهمیت امنیت دانش آموزان افزود: سال گذشته برای مدارس دخترانه حدود چهار هزار و 200 راننده زن در بحث ساماندهی سرویس مدارس به کار گرفته شد و امسال هم تلاش می شود حداقل این تعداد راننده خانم جذب شود.
علوی مقدم با اشاره به وجود برخی مشکلات جزئی گفت: در بحث معاینه فنی خودروها امسال تست گازسوز آنها نیز افزوده شده که هنوز در مشهد یک مرکز بیشتر در این رابطه فعال نیست که تلاش می شود در چند روز آینده این مشکل هم حل شود.
وی از جمله شرایط رانندگان متقاضی فعالیت به عنوان سرویس مدارس را در کنار معاینه فنی و وضعیت خودرو، گذراندن کلاس های آموزشی مربوط، تست عدم اعتیاد و عدم سوء پیشینه و تاهل برای مردان دانست.
وی گفت: امسال برای مدت سه ماه نخست سال تحصیلی، محدودیت استفاده از تاکسی های شهری برای سرویس مدارس برداشته شده و با توجه به کمبود خودرو از ظرفیت این بخش نیز بهره گرفته می شود.
امسال یک میلیون و 200 هزار دانش آموز در خراسان رضوی سال تحصیلی جدید را آغاز می کنند که 51 درصد این آمار مربوط به مشهد است. 
علوی مقدم همچنین از به کارگیری حدود 790 نفر در قالب 133 تیم خودرویی، 121 تیم موتورسوار، 380 پست ثابت و 12 تیم نامحسوس پلیس برای اجرای آیین بازگشایی مدارس در سال تحصیلی 96-97 در سطح استان خبر داد.
وی با اشاره به فعالیت 40 تیم ارزیابی مشترک پلیس و سازمان تاکسیرانی مشهد متشکل از 80 بازرس گفت: این تیم ها کار ارزیابی و رسیدگی به نحوه خدمت رسانی سرویس مدارس را بر عهده دارند.






منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار