مرحله استانی بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی در خراسان رضوی روز چهارشنبه طی مراسمی در مشهد آغاز شد.
کد خبر: ۴۹۳۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۹ 13 September 2017
به گزارش تابناک : کارشناس فرهنگی و رابط قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی در این خصوص گفت: مرحله استانی این جشنواره در پنج بخش شامل همکاران کانون، نوجوانان، آزاد، فراگیر و مادربزرگها و پدربزرگها برگزار شده است.
نزهت شیخ ‌زاده افزود: در این چارچوب 130 شرکت کننده آثار خود را به دبیرخانه جشنواره قصه گویی ارائه کرده اند. 
وی گفت: از این تعداد در مرحله نخست داوری 40 اثر برای حضور در جشنواره استانی انتخاب شدند که این آثار طی روزهای 22 و 23 شهریور جاری ارائه شده و مورد داوری قرار می گیرند. 
او توسعه و ترویج فرهنگ قصه‌گویی را هدف اصلی این جشنواره اعلام و بیان کرد: قصه‌گویی یک واسطه تربیتی است لذا به منظور ارتقا کیفی و کمی قصه ‌گویی در مراکز فرهنگی استان کارگاههایی با موضوع استفاده از زبان بدن در قصه‌گویی و شیوه‌های استفاده از متون کهن در قصه‌گویی ویژه مسئولان و مربیان فرهنگی مراکز کانون برگزار شده است.
بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی در خراسان رضوی از 22 شهریور ماه به مدت دو روز ادامه دارد.
خراسان رضوی با 72 شهر و 28 شهرستان 46 مرکز کانون پرورش فکری دارد. در هشت شهرستان تازه تاسیس استان از جمله خوشاب، فیروزه و باخرز هنوز مرکز این کانون راه اندازی نشده است. 
این کانون با 127 مربی، به ازای هر 10 هزار دانش آموز یک مربی در اختیار دارد. بطور میانگین سالانه 24 هزار دانش آموز هفت تا 17 ساله به عنوان عضو ثابت با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خراسان رضوی در ارتباط هستند و بطور مرتب به مراکز کانون مراجعه می کنند.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با چاپ و عرضه کتابهای وی‍ژه مقاطع سنی کودکان و نوجوانان، ساخت و عرضه اسباب بازی، برگزاری جشنواره های متعدد و فعالیت مراکز سیار طیف بسیار گسترده ای از دانش آموزان را زیر پوشش خدمات خود دارد.
استان شش میلیون و 400 هزار نفری خراسان رضوی یک میلیون و 200 هزار دانش آموز دارد.






منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار